Nye episoder av Ice Road Truckers på HISTORY

Nye episoder av Ice Road Truckers på HISTORY

Maktbalansen på vinterveiene snus på hodet når den internasjonale hitserien Ice Road Truckers er tilbake på HISTORY med en helt ny sesong fra torsdag den 24. september. Regjerende mester Polar Industries tyr til alle midler for å opprettholde forspranget, men rivaliserende sjåfør Darrell Ward gir seg ikke. Det er duket for krig på isfronten!

Kampen om kontrollen over de kanadiske vinterveiene begynner i et nytt vågalt kapittel. Etter to sesonger på topp, er Polar Industries tilbake for å forsvare plassen som transportmestere i Manitoba, men Darrell Ward er klar for å utfordre sin tidligere arbeidsgiver med sitt eget nyetablerte selskap. Han stjeler også en av Polars supersjåfører, Lisa Kelly, for å vinne.

Etter dramatisk å ha gått gjennom isen på slutten av forrige sesong, blir Lisa ikke bare en del av Darrells nye business, Montana Legend - hun får også en prosentandel av firmaet. I denne episke kampen mellom David og Goliat er det lille selskapet villig til å påta seg alle mulig jobber for å kjempe mot Polar Industries ... uansett hvor langt eller hvor farlig.

Polar-sjefen Mark Kohaykewych lar seg dog ikke skremme. I tillegg til legenden Alex Debogorski og de garvede sjåførene Todd Dewey og Art Bruke, har han fått inn en helt ny sjåfør, Mike Simmons, for å styrke egne rekker. Begge firmaene blir presset til det ytterste når mildværet kommer i rekordfart. Veier blir til leire og is-passasjer blir rennende vann.

Med store penger og kritiske forsyninger på spill er det ikke tid til å stanse!

Sjåførene er nødt til å pløye gjennom de tøffeste forholdene de noen sinne har stått overfor. Når så godt som alle andre lastebiler gir seg, fortsetter de to lagene modig videre - og må tåle konsekvensene. Det er en sesong sjåførene aldri vil glemme …

Ice Road Truckers er basert på boken "Denison's Ice Road" av Edith Iglaue og hadde premiere som TV-serie på HISTORY i 2007. Den første episoden ble den mest sette i kanalens 12-årige historie i USA, og serien har siden blitt en global suksess og går nå inn i sin niende sesong.

De nye episodene vises på HISTORY torsdager kl. 21.00 fra den 24. september.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.