Premiere: Ronnie O'Sullivan's American Hustle

Premiere: Ronnie O'Sullivan's American Hustle

I en helt ny og eksklusiv serie på HISTORY, Ronnie O'Sullivan's American Hustle, reiser Ronnie O’Sullivan, fem ganger verdensmester i snooker, og sportsjournalisten Matt Smith til fire amerikanske byer for å utforske landets historie - og selvfølgelig spillet pool.

Den britiske snooker-legenden Ronnie O'Sullivan ble profesjonell allerede da han var 16 og fikk fort kallenavnet 'The Rocket' på grunn av sin raske spillestil. Han har vunnet VM i snooker fem ganger og blir av mange regnet som en av de aller beste spillerne i sportens historie.

Ronnie og vennen hans Matt reiser til New York City, Chicago, Memphis og San Francisco, og de fordyper seg i hvert sted og oppdager byenes lokale særegenheter. Det ultimate målet er å oppsøke legendariske pool-haier og håpe at de kan slå dem i deres eget spill. Siden Ronnies ferdigheter med køen er relativt ukjente i USA, er det det perfekte bedrageri ... tror han!

Når han ikke spiller, oppsøker Ronnie forskjellige steder i hver by, blant annet Elvis Presleys Graceland, Nasjonalmuseet for borgerrettigheter, det historiske Alcatraz-fengselet og den berømte cocktailbaren Green Mill, som tidligere ble eid av gangstersjefen Al Capone.

Når sightseeingen er over, gjør Ronnie det han kan best: spiller snooker!

Med køen i hånda leter han opp - og utfordrer - noen av USAs mest beryktede pool-svindlere, som f.eks. Danny Basavich (også kjent som Kid Delicious) og Earl 'The Pearl' Strickland.

Ronnie O'Sullivan's American Hustle har premiere 18. februar på HISTORY.

Episode 1: New York - lørdag 18. februar kl. 22.00

Episode 2: Chicago - lørdag 25. februar kl. 22.00

Episode 3: Memphis - lørdag 4. mars kl. 22.00

Episode 4: San Francisco - lørdag 11. mars kl. 22.00

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.