A+E Networks® ansetter nordisk PR Manager

A+E Networks® ansetter nordisk PR Manager

A+E Networks® har ansatt Bo Andersen som PR Manager for den nordiske regionen.

Bo Andersen får ansvaret for PR rettet mot både forretningspartnere og forbrukere i de nordiske landene. Han slutter seg til Trade Marketing Manager Rikke Bo Lundberg, som ble ansatt i august.

Teamet holder til ved A+E Networks UKs nordiske kontor, som åpnet i København tidligere i år for å ta seg av selskapets faktabaserte underholdningskanaler i Norge, Danmark, Sverige og Finland.

Bo Andersen har over 16 års erfaring fra TV-bransjen, blant annet som pressesjef i Viasat Broadcasting i London og kommunikasjonssjef i danske TV 2 Sport. Den siste tiden har han vært ansvarlig for produktkommunikasjon og sosiale medier hos Viasat i Danmark.

Christian Høyer, Nordic Sales Distribution Director hos A+E Networks UK, sier:

”Bo er en erfaren kommunikasjonsmedarbeider og vi er veldig glade for å kunne ønske ham velkommen i staben. Han kommer til å spille en viktig rolle for utbredelsen av HISTORY® og H2® i regionen.”

A+E Networks tilbyr p.t. kanalen HISTORY® HD via en rekke distributører i Norge, Danmark, Sverige og Finland. Søsterkanalen H2® HD lanseres den 12. november.

A+E Networks®
A+E Networks, LLC. er et prisbelønnet globalt medieselskap som tilbyr et variert medieutvalg, fra TV-kanaler og nettsider, til video/DVD, spill og undervisningsmateriale. A+E omfatter A&E® Network, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® and A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks' kanaler og programmer når ut til mer enn 330 millioner husstander i over 180 land verden over. A+E Networks, LLC. er et fellesforetak mellom Disney-ABC Television Group og Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK, et fellesforetak mellom A+E Networks® og BSkyB, er en kringkaster med en portefølje av banebrytende faktabaserte underholdningskanaler av høy kvalitet, som inkluderer HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD og H2®. A+E Networks UK ble lansert i november 1995 og har kanaler i 90 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Europa, Afrika og Midtøsten, og sendes på 19 språk til mer enn 85 millioner husstander.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.