Lost Gold of WWII

HISTORY HØYDEPUNKTER MAI 2019

Det er det siste store mysteriet fra andre verdenskrig. Det sies at i løpet av de siste månedene av krigen, begravde japanerne noe av enorm verdi i den filippinske jungelen. I Lost Gold of World War II følger vi forsøket på å løse den store gåten. Da de allierte styrkene nærmet seg i 1945, begravde angivelig japanske tropper, under ledelse av den beryktede japanske generalen Yamashita, en skatt som var verdt en formue på Filippinene. Enkelte anslår at skatten muligens kan være verdt milliarder av dollar i gull, juveler og uvurderlige gjenstander som ble stjålet fra flere nasjoner. Nå følger et amerikansk team et spor fra et øyenvitne som sier han så Yamashitas styrker begrave utallige kasser i tunneler omgitt av sprengstoff og minefeller. Teamet av etterforskere og ingeniører må løse en merkelig kode, som visstnok skal være laget av et hemmelig gruppe for å komme forbi fellene og finne skatten.

A+E Networks®
A+E Networks, LLC. er et prisbelønnet globalt medieselskap som tilbyr et variert medieutvalg, fra TV-kanaler og nettsider, til video/DVD, spill og undervisningsmateriale. A+E Networks omfatter A&E®, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® and A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks' kanaler og programmer når ut til mer enn 335 millioner husstander i over 200 land verden over. A+E Networks, LLC. er et fellesforetak mellom Disney-ABC Television Group og Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK, et fellesforetak mellom A+E Networks® og Sky, er en kringkaster med en portefølje av banebrytende faktabaserte underholdningskanaler av høy kvalitet, som inkluderer HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, H2® og den nye free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK ble lansert i november 1995, og selskapets 20 kanaler når ut til 60 millioner hjem i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten. Selskapet har kontorer i London, Warszawa, København, Amsterdam og Johannesburg.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.