Knut Løkås, ny daglig leder i Hafjell Sommer.

Alpinco med ny satsing for sommersesongen i Hafjell

Etter noen år med hektisk byggeaktivitet på Mosetertoppen skal det nå investeres i å utvikle sommertilbudet allerede fra våren 2020. Det skal bygges en stor asfaltert pumptrack, sykkelbane for de minste i områdene rundt Skavlen, aktiviteter for familien og utbedring av stiene i områdene rundt for å skape en helhetlig og fin atmosfære i fjellet for hele familien. I årene fremover vil det bli økt fokus på andre sommeraktiviteter i tillegg til downhillsykling, med mål om å bli et foretrukket alternativ for fjell-ferie på sommeren. Øyer er allerede et fantastisk sted å besøke på sommeren, og Alpinco ønsker å legge til rette for enda flere aktiviteter for sommergjestene i bygda.

Knut Løkås (30) er nylig ansatt som daglig leder for Hafjell Sommer AS, og vil starte i jobben 01.11. Knut har tidligere jobbet i anlegget i 10 år, hvorav de fire siste som leder for Hafjell Bike Park. Han flyttet til Bodø sommeren 2018 for å jobbe som daglig leder for Vestvatn Alpinanlegg, men han og familien savnet Øyer og Hafjell for mye, og flyttet dermed tilbake sommeren 2019. Knut vil i første omgang ta fatt på oppgaven med å utarbeide en langsiktig plan for utviklingen av sommertilbudet i Hafjell.

«Jeg er veldig glad for å ha fått denne muligheten hos Alpinco, det er en virksomhet jeg kjenner godt til fra tidligere, og den utvidede satsingen på sommeraktivitet gjør meg ekstremt motivert til å komme tilbake og løfte sommerhalvåret i Hafjell inn i en strålende fremtid. Etter ett lærerikt år i Bodø, kjennes det nå veldig bra ut å være tilbake i Øyer» sier Knut etter signering av kontrakten.

Knut kommer opprinnelig fra Bodø, men flyttet til Øyer i 2008 nettopp på grunn av sykkeltilbudet i Hafjell. Han har en bachelor i Markedsføring og Ledelse av Turismeopplevelser fra høgskolen i Lillehammer. Knut er også regjerende norgesmester i veteranklassen i utforsykling.

Odd Stensrud, daglig leder i Alpinco AS har følgende å si om sommersatsingen og den nyansatte daglige lederen: «Det er gledelig å ønske Knut velkommen tilbake i selskapet, her har vi virkelig fått rett mann på rett plass. Sommersatsingen er en viktig del av vår plan om å bli en helhetlig og foretrukken destinasjon 365 dager i året».

Kategorier

Alpinco AS er et morselskap som eier Hafjell Alpinsenter, Kvitfjell Alpinanlegg, Hafjell Sommer, HafjellKvitfjell Booking, GudbrandsGard hotell, samt 4 eiendomsselskaper i tilknytning til alpinanleggene. Konsernet er en betydelig aktør i alpinbransjen og omsetter årlig heiskort for ca. 140 millioner. Selskapet har sin virksomhet i Gudbrandsdalen og har hatt en stor vekst de siste årene. Selskapet har solid økonomi og er i ferd med å gjøre store, spennende investeringer for fremtiden.

Hafjell alpinsenter er den snøsikre familiefavoritten som legger til rette for gode skiopplevelser, for alle nivåer – fra nybegynner til ekspert. Bare et kvarters kjøring nord for Lillehammer ligger et av Norges største og mest allsidige skianlegg. Ikke velg mellom familieferie og rå skikjøring, her finner du begge deler.

Kvitfjell alpinanlegg ligger 30 minutter nord for Lillehammer og er et skisted med løyper i hele spekteret fra barneområder for de minste, til svarte løyper med olympisk standard. Her kan du booke hotell, hytter, leiligheter, heiskort, skiutleie, skiskole, kurs og konferanse.

Knut Løkås

Daglig Leder, Hafjell Sommer 41518891