Larsen Cognac feirer 90-årsjubileum

Larsen Cognac fyller 90 år i 2016. For å feire dette, lanserer huset en ny Cognac som uttrykker den samme stilen som Larsen Cognac hadde for 90 år siden. «Larsen tribute til Jens Reidar 90th Anniversary Cognac er en hyllest til Jens Reidar Larsen, grunnleggeren av Larsen Cognac.

Larsen Tribute to Jens Reidar 90th Anniversary Cognac

Inspirert av de første utgavene til Larsen Cognachus, har Master Blender Robert Andrieux produsert en overlegen blend som hedrer den legendariske stilen til Larsen Cognac som er elegant, ren og fruktig. Den frostede midnattsblå flasken gir en moderne visjon av en gammel Larsen flaske.

Larsen Tribute To Jens Reidar 90th Anniversary Cognac er en uttrykksfull, elegant og fruktig Cognac som kombinerer vaniljesmak, syltetøy, modne frukter og snev av eik og krydder med en jevn og lang avslutning.

90 år med eleganse, lidenskap og eventyr

Jens Reidar Larsen drømte om å utforske verden. I 1919, i en alder av 24, forlot Jens Reidar Larsen Norge og ble med en lastebåt på vei til Amerika. Båten viste seg å ha behov for noen store reparasjoner og en lang mellomlanding i Bordeaux endret unge Larsens liv for alltid.

Reidar var fast bestemt på å tjene litt penger før han fortsatte sin reise, og våget seg nordover til Cognac, som snart ble Jens Reidar Larsen hjem - ikke minst på grunn av en viss ung fransk kvinne. Larsen utviklet en ekte lidenskap for Cognac og ble snart en Cognacekspert ved blant annet å få innblikk i velbevoktede hemmeligheter fra regionens produsenter. I 1926 tok han i bruk sin erfaring og grunnla Larsen Cognachus.

Med sitt fruktig uttrykk, renhet og eleganse, var og er Reidars stil fortsatt unik i Cognac. Cognachuset Larsen fortsetter i sin grunnleggers eventyrsånd og bruker fortsatt hans blanding, som fortsatt i dag er en hemmelighet.

Larsen Drakkar

Drakkar vikingskip ble laget i 1952 som en hyllest til den nordiske opprinnelsen til grunnleggeren og har siden blitt det ikoniske symbolet på Cognachuset. For å feire Larsens 90 års lange historie lanserer Cognachuset en ny limited edition av Drakkar Vikingskip.

Alle 1000 skipene inneholder Larsens Fine Champagne Cognac, en svært spesiell blanding som spiller på elegante aromaer fra de to beste Cognac-områdene, Grande og Petite Champagne. En nytelse av fruktige og blomstrete aromaer, eksotiske frukter som syriner, pasjonsfrukt, litchi og vanilje.

Larsen Cognachus er en del av Altia Group, et ledende vin- og brennevinselskap som tilbyr kvalitetsmerker i de nordiske og baltiske landene. Altia sitt hovedkontor ligger i Helsingfors, Finland. Selskapets egne merkevarer inkluderer Larsen, Renault, Blossa, Chill Out, Koskenkorva, O.P. Anderson, Valhalla og Xanté.

For mer informasjon kontakt:

Category Brand Manager Julie Skui-Dahl, Altia Norge Tlf: +47 994 22 956