17. mai-champagnen

Ja, vi elsker Champagne på 17. mai.

Korken som spretter ut av flasken med et elegant «poff»; små, myke og gylne bobler som strømmer ut av flasken – det er ikke uten grunn at Champagne har vært det foretrukne valget ved alle livets feiringer helt fra den første lille boblen oppstod ved en tilfeldighet på 1700-tallet.

Champagnehuset Louis Roederer er et av få gjenværende champagnehus som fortsatt er familieeid. De eier faktisk 240 hektar vinmark selv (Premier og Grand Cru) – noe som utgjør 70% av det totale arealet som benyttes i vinproduksjonen. Louis Roederer har i flere år satset på bærekraftig produksjon, og over halvparten av vinmarkene deres er økologisk sertifiserte.

Louis Roederer Brut Premier er kjent for å være en av de mest elegante non-vintage-cuvéer fra de store champagnehusene, med en frisk, distinkt kremete og kjekspreget karakter. Blenden er dominert av Pinot Noir og druematerialet som benyttes er alltid en sammensetning av 6 ulike årganger.

Louis Roederer Brut Premier er selvskreven gjest ved alle tilstelninger på nasjonaldagen; det være seg frokost, brunch eller som en forfriskende aperitiff.

Louis Roederer Premier Brut
Pris: 469,90
Varenr: 6200801
Farge/lukt: Gulgrønn. God dybde, fint brødpreg, lett eplesødme, god kompleksitet.
Smak: Fyldig med godt skum, god syre, integrert sødme, sitter godt med fin fedme, lang og tørr med lett eksotisk preg