Gjør deg klar for Oslo Pride med bobler og Xanté!

Er det ett arrangement som virkelig feirer mangfoldet, er det Oslo Pride. Festivalen, med skeiv kjærligheten i sentrum, oppfordrer alle til å gå med hodet hevet og være akkurat som de er. Dette er tiden for dans, sang og fest med gode venner, familie og støttespillere. Omfavn regnbuen, kle deg i din fineste stas og feire på ekte pride-vis med bobler og Xanté!

Farger, fjær og fest

Det er ingen hemmelighet at høydepunktet under Oslo Pride er den ekstravagante og fabelaktige paraden full av glade mennesker, farger, fjær og fest. Her kan alle vise verden hvem de er i et vennlig og kjærlig miljø med likesinnede. Paraden er en politisk markering som viser solidaritet med de som ikke kan, eller tør, gå selv. Den omfavner alle – uansett legning, identitet, seksualitet og kjønnsuttrykk. Enten du identifiserer deg som skeiv, trans, ikke-binær, streit, lesbisk, kvinne eller mann, er du velkommen til å bli med i paraden eller å være heiagjeng langs sidelinjen.

Energisk musikk, imponerende kostymer og store smil fyller gatene og utstråler kjærlighet, engasjement og ikke minst trygghet. Dette er en begivenhet man ikke kan gå glipp av!

Les også: Slik får du smaken på Gin & Tonic

Feire mangfoldet på ekte Pride-vis

Fordi Oslo Pride feirer mangfoldet krever festivalen en tilnærming som er likeverdig. Samle venner og familie til god mat og by på en drink helt i tråd med det dagen står for. Xanté er en likør som frister sansene, og er særlig populær i LHBT- miljøet. I Sverige har likøren en offisiell Schlägerdrink i samarbeid med Fanta rundt Melodi Grand Prix og er sponsor av Den svenske Gay Gallaen. Også i Norge er Xanté en del av Pride, og er tilstede på den offisielle Pride-etterfesten.

Xanté Original Poire au Cognac har en smak av saftig moden pære og cognac. Den har en rund, myk og intens karakter som gjør den til en svært allsidig drink. Drikk den «on the rocks» eller som en smakfull cocktail, og kjenn pride-følelsen bre seg i kroppen!

Om du ikke er av typen (eller dama, eller noe helt annet) til å mikse drinker, er Xanté Pear Mojito eller Xanté Sparkling & Pear gode alternativer til likøren. Xanté Pear Mojito er en ferdig mikset mojito med Xanté som base, og krever bare et glass med isbiter før den kan nytes. Den har en nydelig frisk smak og passer godt som aperitiff. Xanté Sparkling og & Pear er en søt og sprudlende musserende vin med pæresmak. Den er et kjærlighetsbarn mellom en boblevin fra Italia og Xanté som har belgiske aner. For en dag med kjærligheten, fellesskapet og mangfoldet i sentrum er den et svært passende innslag!

Schlägerdrinken

Oppskrift Schlägerdrinken:

4 cl Xanté
9 cl Fanta Appelsin
6 cl tranebærjuice
En skive lime

Fyll opp et glass med is. Hell i Xanté og tranebærjuice. Topp til slutt med Fanta og pynt med en skive lime.

Oppskrift Lennart:

4 cl Xanté
2 cl limejuice
Sprite
En skive lime

Fyll et longdrinkglass med is. Ha i Xanté og limejuice. Fyll til slutt opp med Sprite og pynt med en skive lime.

Flasken som støtter fellesskapet

Oslo Pride er ikke bare en 10 dager lang fest, det er også en svært viktig når det kommer til rettigheter, trygghet og forståelse for LHBT-personer i Norge og resten av verden. Pride er både viktig og nødvendig. Lesbiske, homofile, bifile og transseksuelle skal føle seg stolte og være en del av samfunnet – det samme skal de som ifølge samfunnets normer karakteriseres som for maskuline eller for feminine. Du er nemlig perfekt akkurat som du er, uansett seksuell orientering og kjønnsidentitet!

True Colours Cava er en musserende vin som hyller mennesker i LHBT-samfunnet, samt deres venner og familie. For hver flaske som blir solgt går deler av pengene til Regnbågsfonden, eller Regnbuefondet, og deres arbeid for menneskerettigheter over hele verden. Alle som kjøper en flaske True Colour Cava bidrar dermed til å muliggjøre at alle i verden får være seg selv uten frykt for å bli forfulgt.

Foruten cavaens flotte design i regnbuens farger, har den en behagelig og frisk smak av sitrus, røde epler og mineraler. Den nytes enten avkjølt slik den er, eller til lettere fisk- og skalldyrretter. True Colours samarbeider tett med Pride og blir å se på den offisielle etterfesten til festivalen.