Nyhet - Chill Out Bold & Generous

Økologisk, italiensk og god

Chill Out lanserer sin første økologiske vin på Bag In Box - Chill Out Bold & Generous. Druene er økologisk dyrket i Puglia-området, helt syd i Italia. Dette er også Chill Outs første bag-in-box-vin produsert av druer fra europeiske vinmarker.

Druer som blir dyrket økologisk er av god kvalitet og smaken på vinen blir gjerne dypere og mer nyansert enn på viner av tradisjonelt dyrkede druer. Chill Out Bold & Generous er laget på en kombinasjon av Sangiovese- og Negroamaro-druer (80%/20%). Vinen har en rik og fyldig smak av mørke bær, en lett syrlighet og bløte tanniner. Det gjør Chill Out Bold & Generous til en god høstvin som passer godt til småvilt, lam og sau og til storfe. Eller uten matfølge om det er ønskelig.

Økologisk vin og bærekraftig emballasje

Rundt fem prosent av all vin som selges på Vinmonopolet er produsert i Puglia-distriktet som ligger "på hælen" i Italia, et stort og viktig område for det norske markedet. Derfor har det betydning at produksjonen er etisk forsvarlig og økologisk så langt det lar seg gjøre. Sunn fornuft og en naturlig tilnærming til produksjonsmetoder er en utbredt holdning blant bøndene i Puglia.

Selve boksen er en Zip Box med rip-tape, en «glidelåsløsning» som gjør boksen lett å demontere og brette sammen. Slik blir resirkuleringen superenkel.

- Økologiske produkter er viktige både for forbrukere og for produsenter, og vi har sett frem til å kunne lansere en økologisk Chill Out-variant i Norge. Når emballasjen også er miljøvennlig, er Chill Out Bold & Generous en vin vi tror mange vil ta godt i mot, sier Eli Aronsen, Brand Manager i Interbev. -Prisen er også bærekraftig, her får vi veldig god vin for pengene, mener Aronsen.

Chill Out Bold & Generous

Type: Rødvin

Smak: Rik og fyldig smak av mørke bær, lett syrlig smak og bløte tanniner i avslutningen.

Aroma: Rik og fyldig duft av mørke bær og syrlige kirsebær.

Druer: Negroamaro 20 %, Sangiovese 80 %. Økologisk dyrket.

Alkoholprosent: 13 %

Volum: 3 l Bag-in-Box

Pris:399,90

Tilgjengelighet: Testsalg fra og med 4. november (61 butikker)