Velkommen til verden Xanté Sparkling & Pear – en helt ny musserende!

Den korte versjonen er at Xanté Sparkling & Pear er en ny og fresh pære-musserende med overraskende lavt sukkerinnhold som du nå finner i Vinmonopolets bestillingsutvalg.

Den litt lengre versjonen er at Xanté Sparkling & Pear er kjærlighetsbarnet mellom en musserende vin fra regionen Emilia-Romagna i Italia og pærelikøren Xanté med Belgiske aner. Duften har innslag av modne pærer og tar deg til våre varmere årstider. Smaken er fruktig med en perfekt dose av pæresødme som balanseres opp av god friskhet.

Xanté Sparkling & Pear er et etterlengtet nytt tilskudd på hyllen med smaksatte bobler. Den har tatt Systembolaget i Sverige med storm, og jobbet seg raskt opp i løpet av våren, til fast listing i alle butikker fra og med September. Det er verdt å notere seg at den har et sukkerinnhold på bare 40 gram per liter, som sammenlignet med andre smaksatte musserende viner på det norske markedet er lite. Med sin crispy og ganske tørre stil passer en skikkelig kald Xanté Sparkling & Pear perfekt til å sparke i gang hvilken fest som helst!

Det finnes ikke mange regler når det kommer til hvordan Xanté Sparkling & Pear skal nytes. Server den iskald i chamapagneglass eller i romslige glass med masse isbiter. Fyll opp med pæreboblene rett før gjestene dine ankommer festen i et konfettifyrverkeri av rang. Alt er tillatt i Xantés verden.

Xanté Sparkling & Pear har et alkoholinnhold på 10 % og serveres med fordel ved ca. 4-6 °C. Finnes fra fredag 7. september i Vinmonopolets bestillingsutvalg. En 750 ml flaske koster 129,90 kr og har artikkelnummer: 7727901

For mer informasjon, besøk vår hjemmeside og følg oss på: