Stjerneroer med ny samarbeidspartner

Stjerneroer med ny samarbeidspartner

Med OL i Rio i 2016 som det soleklare målet for comeback ligger Olaf Tufte i hardtrening. Det gjør han sammen med resten av roforbundet, kanskje det aller sterkeste norske forbundet som skal representeres under den kommende olympiaden.
- Vi har flere medaljekandidater til Rio 2016 og går for medaljer både i OL og Paralympics, uttaler Tine H. Bjonge, generalsekretær i Norges Roforbund.
Som hovedpartner og sponsor har Tufte og forbundet valgt seg Älvsbyhus, en av Nordens største husprodusenter. Begge organisasjonene lever av prestasjoner, og de er klare på hva de har å gi hverandre.
– Sammen med Älvsbyhus har vi satt oss hårete mål mot 2016. Det blir tak for tak helt hjem for oss begge, for å bruke roer-sjargongen. Det er interessant å se hvordan en selger i en organisasjon som Älvsbyhus har mye til felles med en toppidrettsutøver når det gjelder måloppnåelse, sier Olaf Tufte.

Kraftfullt samspill
– Det var naturlig for oss å gå i samarbeid med Norges Roforbund og Olaf Tufte når vi skulle se etter en medspiller i å løfte merkevaren Älvsbyhus. Det er to sterke identiteter som nå møtes, sier administrerende direktør i Älvsbyhus, Ruben Vea.
Det er sammenfallende verdier som ligger til grunn for samarbeidet.
– Noen av de viktigste stikkordene har for oss, i søket etter samarbeidspartner, vært hardt arbeid, oppgavefokus, bevissthet rundt viktige detaljer og samspill. Det er dette vi har funnet hos Norges Roforbund, og som de har funnet hos oss i Älvsbyhus, forteller Vea. Sponsorsamarbeidet har i denne omgang en varighet på tre år, og ble i april markert med et kickstart-arrangement på Tufte gård, der Olaf Tufte var vert og foredragsholder.

Pressekontakter:
Administrerende direktør i Älvsbyhus Norge AS
E-post: ruben.vea@alvsbyhus.no
Tel: 908 88 590 / 69 23 54 42

Generalsekretær i Norges Roforbund
Tine Heien Bjonge
E-post: TineHeien.Bjonge@roing.no
Tlf: 21 02 98 43 / 93 44 13 80

Kategorier

Älvsbyhus er en av Nordens største husprodusenter, og har siden 1960 levert over 39 000 modulbygde trehus.

Forretningsideen til Älvsbyhus er fortsatt den samme: selge og produsere ferdig monterte, kjellerløse trehus over en eller halvannen etasje, av høy kvalitet til markedets laveste pris. Det innebærer også at selve byggeprosessen går raskere, og våre hus er klare til overtagelse syv til åtte uker etter påbegynt arbeid.

I Norge har vi operert siden 1995, og tilbyr gjennom våre 14 forhandlere 12 husmodeller som er lyse, åpne, moderne og energibesparende. Vi selger over 250 hus i Norge hvert år og omsatte i 2014 for 284 millioner.