Velkommen til #BakkerudLIFE - Andreas Bakkerud lanserer egen YouTube kanal

Andreas Bakkerud lanserer i dag sin helt nye #BakkerudLIFE YouTube-kanal hvor publikum hver uke vil få eksklusivt videoinnhold fra den blide rallycrossutøverens innholdsrike hverdag!
- Her vil folk kunne følge alt fra heftige actionfylte rallycrossløp, spektakulære skiturer, eksotiske reiser, kjedelige hverdager, knallharde treningsøkter, samt både oppturer og nedturer, både sportslig og privat – kort summert alt som skjer i #BakkerudLIFE, forteller Andreas Bakkerud.

Sjekk ut første teaser i av #BakkerudLIFE her

#BakkerudLIFE vil publisere nytt innhold hver uke – og Tirsdag klokken 13:00 er verd å merke seg! Det er den dagen i uken vi alltid publiserer. Utover dette ønsker vi å komplimentere sendeplanen med skreddersydd innhold for både nye og eksisterende fans utifra hva de ønsker å se. Det blir derfor viktig at alle også abonnerer på vår YouTube-kanal, slik at man er sikker på at man får med alle våre publiseringer fremover!

Mange idrettsutøvere har i dag sine egne serier og blogger der de gir mye av seg selv og sin hverdag på ulike digitale plattformer og TV-kanaler. Bakkerud har imidlertid ønsket å etablere sin nisje på verdens største videodelingsside:
- Vi satser først og fremst utelukkende på YouTube, og vi ønsker å bygge hele #BakkerudLIFE rundt denne kanalen. Her vil vi publisere en miks mellom både episoder, Vlog, blogg, rene promo-filmer og action klipp.

De første ukene gir et meget variert innhold i #BakkerudLIFE som viser Andreas sin hektiske start på 2017. Noen av godbitene inkluderer å bli med på skiferie i Park City med Ken Block, bob aking med Spotter Dave Mansfield i Salt Lake City, hemmelig #WorldRX test i USA, samt det øyeblikket når Andreas for aller første gang setter seg i en rallybil i skogen med is og snø som underlag. Kort sagt en mix av alt som skjer i #BakkerudLIFE med både opp- og nedturer inkludert.

Bakkerud har hatt tanker om et YouTube prosjekt i flere år, men først nå er tiden riktig for å gjøre noe mer utav satsningen: - Jeg filmet mye allerede i 2016, og publiserte også flere videoer da, uten at vi gjorde en større greie ut av det. Det er jo alltid en balanse mellom det sportslige og alt rundt som kan forstyrre hovedoppgavene mine. Nå føles det imidlertid som at tiden er riktig, og jeg har ressurser i både tid og litt økonomi til å få dette på plass, sier Bakkerud som selv finansierer oppstarten av prosjektet.
– Vi får håpe det blir såpass interessant at vi også kan få med oss egne samarbeidspartnere som sammen med oss kan utvikle denne kanalen videre i fremtiden.

At Bakkerud velger og fokusere på YouTube er heller ikke tilfeldig:
- Internasjonalt står YouTube bare sterkere og sterkere– og jeg tror dette formatet vil ta over for TV kanalene også i framtiden. Folk vil følge og se det som interesserer dem, og gjerne når det selv passer dem.Du vil igjennom sesongen se mye av det som ikke vises på TV, eller i de mer tradisjonelle kanalene mine.
Jeg ønsker først og fremst å være personlig. Dere får se mye fra mitt private liv, møte litt mer av de folkene som også står meg som utøver nærmest – samt hilse på mange av de viktige personene som betyr mye for meg i Hoonigan Racing Division.

Kameraet vil stort sett være i Andreas egen hånd – i den stilen vi har sett han beherske bra fra før – men han har også bygget et team rundt seg i #BakkerudLIFE satsningen. - Mads Neset vil være hovedprodusent og stå for regi og edit på det meste av vårt innhold. Han er ung og lovende, og vi fant han på en øyene utenfor Bergen, ler Bakkerud. Manager Jan Tore Brustad, og Andreas Enehaug, som sto bak dokumentaren #WeAre AndreasBakkerud i 2014 er med i teamet sammen med Thomas Skavhellen. - Andreas Enehaug blir med som bidragsyter på foto, mens Jan Tore og Thomas får den store jobben med å prøve å holde alle tråder samlet i dette prosjektet, forteller Bakkerud.

Jeg lever jo drømmen nå – og ønsker at flere enn mine trofaste #BakkerudBLUE fans skal få ta del i dette.
Det er jo slik at hele verden er vår arena – og det skal skje mye spennende allerede i 2017.

Allerede Torsdag denne uken kommer episode 2. Da får vi en sjelden ”behind the scene”-tour i Hoonigan Racings HQ i Park City, Utah! Og hva er målsetningen med dette? Jeg håper dette blir dokumentaren på veien mot drømmen - som er en VM-tittel i Rallycross, avslutter Bakkerud en et stort glis.

Husk og subscribe for å få med deg alle oppdateinger fra #BakkerudLIFE!

Vil du diskutere #BakkerudLIFE? Bli med i vår eksklusive Facebook gruppe