Apollo relanserer øyhopping i Hellas med nytt bookingsystem

Apollo tilbyr en helt ny måte å bestille ferieturen på. Nå kan kunden kombinere charter og rutefly og bestille hoteller på flere ulike reisemål.

Med den nye løsningen står du fritt til å bestemme reiselengden selv og du kan velge mellom å fly med charterfly, rutefly, eller begge deler. Samtidig har du muligheten til å bestille opp til fire ulike reisemål på en gang. Dette åpner for flere reiseformer, som blant annet øyhopping i Hellas.

- Som Norges største arrangør av reiser til Hellas føles det naturlig å relansere øyhopping, en populær reiseform som mange av våre kunder etterspør. Nå har vi et system som gir kundene både friheten og fleksibiliteten til å skreddersy sin egen drømmeferie. Utallige nordmenn har vært på øyloffing og ønsker å gjøre dette igjen med sine venner eller familie. Nå gjør vi det mulig for alle å bestille dette på en enkel måte, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo.

Nordmenn elsker Hellas, og øyhopping er den ultimate måten å oppleve de greske øyene på. Tidligere innebar øyhopping gjerne kun en flybillett til Athen - og blanke ark. Nå gjør Apollo det enklere å finne frem i mylderet av muligheter. Det er en fordel å forhåndsbestille hoteller, spesielt i juli og august, en periode det ofte er fullt på de populære øyene.

Hellas har flere øygrupper som er ideelle for øyhopping. Gode utgangspunkt er Athen, Santorini, Rhodos og Kos, med gode fergeforbindelser til den greske øyverdenen. Vakre strender, historiske severdigheter og gode smaker gjør Hellas til et utmerket reisemål for både familier, par og vennegjenger.

På Apollo.no finner du tips om ulike ruter, linker og nyttig informasjon til reisen din. Her får du presentert øygruppene, de ulike øyene og alt det unike de har å by på. Du finner også forslag til reiseruter og kan selv sende inn egne anbefalinger og forslag til de beste rutene – alt tilrettelagt for at du skal kunne skreddersy din drømmeferie.

Slik fungerer det

• Du kan kombinere både charter og rutefly
  • Du kan bestille hotell og fly samtidig, eller du kan bestille det separat
  • Du kan ha opptil fire hoteller i samme bestilling
  • Hvis du begynner og avslutter ferien på samme øy/destinasjon kan det være fornuftig å bestille en tur/retur-billett. Vil du hjem fra en annen øy enn den du reiste til, må du gjøre to bestillinger: én for ut- og én for hjemreisen.
  • Båtbilletter bestiller du hos rederiet, via DirectFerries eller Ferryto

• øyloffing
  • retrocation
  • retro
  • sol
  • sommer
  • øyhopping
  • athen
  • sommerferie
  • rhodos
  • reise
  • hellas

• Oslo

Selskapet er kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013,2014 og 2015. Apollo Reiser tilhører den nordiske delen av konsernet som heter Kuoni Nordic og inkluderer turoperatørene Apollo, Falk Lauritzen, Krone Golf, Golf Plaisir og Lime Travel, samt flyselskapet Novair.