Her er er vinterens cruisenyheter

Cruise fra Dubai, nye cruise i Karibien, og suksessen fra Las Palmas i ny renovert form, står på programmet når Apollo presenterer et rekord stort cruise program for vintersesongen 14/15.  Tilbudet inkluderer alt fra seilskuter og luksus yachter til noen av verdens største cruiseskip.

Cruise som ferieform er populært i Norge. Om sommeren er cruisene i Middelhavet et attraktivt ferietilbud for nordmenn. Nå utvider Apollo cruiseprogrammet, og tilbyr et rekord stort utvalg  til vinteren med flere nyheter i Dubai og i  Karibien.

-Det er mange spennende nyheter til vinteren forteller Helen Begby, kommunikasjonssjef i Apollo, som lover både luksus og unike opplevelser. For første gang kan vi tilby cruise ut fra Cuba, og det er flere nye ruter i Karibien.  - Vi tror også mange vil like cruisene ut fra Dubai med vakre Oman og Muscat i reiseruten.  -Men mest populært blir nok et helt ombygd og nyrenovert MS Armonia, som skal gå ut fra Las Palmas til Kanariøyene, Marokko og Madeira sier Begby, til dette cruiset flyr vi direkte fra hele 7 byer i Norge.

Nyhet cruise fra Cuba

Det er første gang man kan ta cruise ut fra Cuba, og Apollo har 3 ulike skip i programmet.  Star Flyer er en seilskute som er bygget med klipperen Cutty Sark som forbilde, med 4 master og mer enn 3 300 kvadratmeter seil.  S/C Panorama er en 3 masters mega yacht med kun plass til 50 personer, og MV Louise Cristal er et tradisjonelt cruiseskip.

Reiseruter:

Louise Cristal:

Havanna – Antilla (Bahia de Nipe) – Santiago de Cuba – Montego Bay (Jamaica) – Cienfuegos – Punta Francis – Havanna

Star Flyer:

Cienfuegos – Cayo Blanco – Trinidad – Cayman Brac (Cayman Islands) – George Town (Grand Cayman) – Cayo Largo – Øygruppen Canarreos – Cienfuegos

S/C Panorma:

Rute 1 med start i Cienfuegos:

Cienfuegos – Casilda/Trinidad – Cayo Largo – Cabo San Antonio – Havanna

Rute 2 med start i Havanna:

Havanna – Cabo San Antonio – Cayo Largo – Casilda/Trinidad – Cienfuegos

Nyhet cruise fra Dubai

Apollo har 2 cruiseskip ut fra Dubai i vinter. Det er MSC Orchestra og Costa Serena, begge skipene går innom Abu Dhabi og Muscat i Oman. Cruisene kombineres med opphold i Dubai, og Apollo flyr med prisbelønte Emirates direkte fra Oslo til Dubai.

Reiseruter:

Costa Serena:

Dubai – Muscat – Khasab – Abu Dhabi – Dubai

MSC Orchestra:

Dubai – Abu Dhabi – Khor al Fakkan – Muscat  – Khasab – Dubai

Cruise i Karibien

I fjor vinter lanserte Apollo cruise med Costa Magica fra Den dominikanske republikk. Vinter 14/15 utvides programmet med ytterligere et cruise og en annen rute. Det er med MSC Musica og ruten går til noen av Karibiens vakreste øyer. Cruisene kombineres med opphold på Den dominikanske republikk.

Reiserute:

MSC Musica:

La Romana – Tortola – Antigua – Martinique – St. Lucia – Guadeloupe – St. Maarten – La Romana

Cruise til Kanariøyene,Madeira og Marokko

MSC Armonia er pusset opp for nærmere en halv milliard norske kroner i sommer, og fremstår som et nytt skip når hun er klar til å kaste loss i november. Apollo flyr direkte til Las Palmas på Gran Canaria fra Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Haugesund, Kristiansand og Ålesund hver lørdag fra 29. november 2014 t.o.m. 4. april 2015. Flytidene er tilpasset seilingsruten, og cruiset kan kombineres med en ekstra uke på Gran Canaria.

• cruise
  • cruisenyheter
  • cruise fra dubai
  • cruise fra cuba
  • cruise i karibien
  • nyheter vinter
  • juleferie

Apollo er en av Norges største turoperatører  og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni.Apollo tilbyr alle typer feriereiser med både charter og rutefly.

Selskapet er kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 og 2014. Apollo Reiser tilhører den nordiske delen av konsernet som heter Kuoni Nordic og inkluderer turoperatørene Apollo, Falk Lauritzen, Krone Golf, Golf Plaisir og Lime Travel, samt flyselskapet Novair.