Ekstrafly fra Sola til Aqaba og Eilat

Fra før av tilbyr Apollo Gran Canaria, Tenerife og Lanzarote direkte fra Sola. Nå som Egypt blir kansellert resten av vintersesongen, setter Apollo opp fly til populære Aqaba i Jordan og Eilat i Israel.

Stor suksess

Aqaba i Jordan er ingen nyhet i Apollos program. Badebyen ved Rødehavet har med stor suksess vært i vinterprogrammet de tre siste årene med fly fra Oslo. Foruten Aqaba kan man også velge opphold i Eilat, som ligger en kort kjøretur fra flyplassen i Aqaba. Ferien kan også kombineres med spaopphold ved Dødehavet.

– Her finner vi mye av det nordmenn søker på en vinterferie. Et deilig stabilt og varmt klima, Rødehavet og mange flotte opplevelser som Petra og Wadi Rum. Hotellstandarden er høy, likeså graden av service. Dessuten lokker Jordan med et meget godt kjøkken, forteller Helen Begby, informasjonssjef i Apollo.

1800 plasser

Eilat er også et velkjent feriemål, med førsteklasses bade,- og dykkerforhold, flotte hotell, shopping og spennende utflukter bl a til Jerusalem.

Totalt legger Apollo ut nærmere 1800 plasser fra Sola til Aqaba og Eilat. Flyene går ukentlig, hver lørdag, fra 26. februar til 30. april.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Helen Begby, informasjonssjef i Apollo

tlf. +47 23213033 / 93063160

e-post:  helen.begby@apollo.no

• eilat
  • aqaba
  • ekstrafly
  • egypt

• Vest-Agder

Apollo er en av Norges største turoperatører med 300 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010 og 2011. Den skandinaviske delen av konsernet heter Kuoni Skandinavia og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, og Danmark. Kuoni Skandinavia har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2009 omsatte Apollo Norge for 1,9 milliarder kroner.