Norges største mosjonskampanje

Norges Svømmeforbund motiverer hvert år over 25 000 nordmenn til å kaste seg i bassenget. I år kjempes det om reiser til Rhodos

Målet for kampanjen ”Svøm deg til Rhodos 2012” er å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkningen. Med 25 000 deltagere årlig er kampanjen Norges største mosjonskampanje.

- Vi er stolte over å ha Norges største mosjonskampanje. Kampanjen setter fokus på svømming som er den beste form for mosjon for både kropp og sjel, sier Bjørn Soleng, generalsekretær i Norges Svømmeforbund

Norges Svømmeforbund er opptatt av å tilby motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke. Kampanjen er et lavterskeltilbud da kampanjen er gratis for både deltakere og svømmehaller.

Svømmer seg til sydligere strøk

For å være med i trekningen må voksne svømme 10 000 meter, mens barnedeltagerne må nå 2 500 meter. For Apollo er samarbeidet med NSF viktig.

- Dette er en kampanje vi synes er viktig å støtte. Å kunne svømme redder liv, og som mosjon er det en idrett som kan utøves av alle. Det er dessuten en form for mosjon de aller fleste også bedriver i ferien, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo som leverer årets premie.

I fjor var premiene reiser til Apollos Sportsresort Playitas på Fuerteventura. I år er det Mythos Beach Resort på Rhodos som skal lokke tusentalls av nordmenn til å kaste seg i norske badebasseng.

- Ferieresortet Mythos Beach åpnet i fjor, og allerede første året ble det en stor suksess og fikk flere utmerkelser, forteller Begby som håper drømmen om en avslappende sydenferie kan være med på å få flest mulig med i konkurransen.

- Her er det svært gode forhold til å fortsette på grunnlaget som ble lagt for å vinne premien. Men når man først har vunnet vil man kanskje først og fremst nyte ferien og ikke trene for hardt, smiler Begby.

For ytterligere informasjon:

Helen Begby, Informasjonssjef Apollo,

tlf. +47 23213033 / 93063160 og e-post:  helen.begby@apollo.no

Bjørn Soleng, Generalsekretær i Norges Svømmeforbund,

tlf : 21029675 / 93421799  bjorn@svomming.no

• svømmehall
  • rhodos
  • mosjon
  • reise
  • svøm
  • svømming
  • mosjonskampanje

Apollo er en av Norges største turoperatører med 340 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010 og 2011. Den skandinaviske delen av konsernet heter Kuoni Skandinavia og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, og Danmark. Kuoni Skandinavia har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2010 omsatte Apollo Norge for 1,9 milliarder kroner.

Norges Svømmeforbund har 260 medlemsklubber, og rundt 55 000 medlemmer. Administrasjonen har kontor til på Idrettens Hus ved Ullevål stadion.
Web side: www.svomming.no
Norges Svømmeforbund er en organisasjon som skal arbeide for at alle mennesker gis muligheter til å utøve svømmeaktivitet ut fra sine ønsker og behov. Norges Svømmeforbund skal være en positiv verdiskaper for individ og samfunn, og en ledende organisasjon for å fremme svømmeaktiviteter og livredning. Norges Svømmeforbunds arbeid skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. ”Svømming” omfatter samtlige grener tilsluttet
NSF, herunder svømming, stup, vannpolo og synkronsvømming.