Ny direkte rute til Tenerife fra Kjevik neste vinter

Neste vinter tilbyr Apollo direktefly til Tenerife med SAS fra oktober til ut april. God avreisetid fra Kjevik gir en ekstra dag i solen for solsultne sørlendinger.

Tenerife er et av Apollos mest populære reisemål om vinteren. Den største av de syv bebodde Kanariøyene er et velkjent og kjært reisemål for mange nordmenn. Med vakker og frodig natur, godt klima og mange plasser i solen har Tenerife mye å tilby alle målgrupper.

- Vi er veldig glade for å kunne tilby Tenerife direkte fra Kjevik neste vinter. Spesielt glade er vi for å ha en så god flyløsning med SAS. Avgang hver søndag morgen betyr behagelige flytider og en ekstra dag i solen for våre kunder, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo.

Satser bredt

Fra før av har Apollo Gran Canaria i programmet fra Kjevik. Med Tenerife dobles selskapets vintertrafikk fra denne flyplassen neste høst. Flyvningene til Tenerife går fra 27. oktober 2013 og ut til 20. april 2014.

- For Apollo er det viktig å kunne tilby kvalitet og gode ruter fra mange ulike steder i landet. Dette er et sentralt satsingsområde fra vår side, sier Begby.

Apollo tilbyr nærmere 60 ulike hotell fordelt på 7 områder på Tenerife. Det er allerede åpnet for bestillinger som kan gjøres direkte hos et lokalt reisebyrå eller på Apollos nettsider.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Helen Begby, informasjonssjef i Apollo på tlf. 23 21 30 33 / 93063160

og e-post: helen.begby@apollo.no

• tenerife
  • kjevik
  • direktefly

Apollo er en av Norges største turoperatører med 360 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet er kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011,2012 og 2013. Den nordiske delen av konsernet heter Kuoni Nordic og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, Danmark og Finland.. Kuoni Nordic har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2011 omsatte Apollo Norge for 2,2 milliarder kroner.