Nytt cruisetilbud fra Gran Canaria

Til vinteren introduserer Apollo et helt nytt cruisetilbud fra Las Palmas på Gran Canaria. Reiserutene inkluderer Marokko, Madeira og de ulike Kanariøyene.

Apollo kommer med et nytt cruise-tilbud med direktefly fra hele syv norske byer. Dermed blir Apollos nye cruise med MSC Armonia tilgjengelig for nesten hele Norge i vinter. Cruiset kan også kombineres med opphold på Gran Canaria.

- Vi tror det nye tilbudet fra Gran Canaria vil faller i god smak hos veldig mange av våre kunder, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo.

Cruise gir mersmak

Det er populære områder cruiset skal innom, og Apollo tilbyr svært gunstige priser på denne reisenyheten denne vinteren. Apollo har en stor cruiseavdeling, og selger velrenommerte cruise over hele verden.

- Vår erfaring er at veldig mange fortsetter å reise på cruise når de først har prøvd det en gang. Vi har rundt 70 prosent gjenkjøp disse reisene, forteller Begby.

Apollos nye cruise går fra lørdag til lørdag, og passer dermed perfekt for reiseoperatørens fly med avgang på lørdager fra Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Ålesund, Haugesund, og Kristiansand *

Kombiner med opphold

Cruiset kan også kombineres med opphold på Gran Canaria. Om bord på skipet har Apollo har egen reiseleder for å bistå sine gjester.

- Vi i MSC Cruises er veldig glade for sammen med Apollo å kunne tilby en helt ny cruisedestinasjon kommende vinter. Vi tror den brede tilgjengeligheten i Norge, og muligheten til å kombinere cruiset med en uke på hotell kommer til å bli en stor suksess, sier Håkan Jalvén, salgssjef for MSC Cruises i Norden.

Ta med barna

MSC cruisene er populære både for voksne og barnefamilier, og mange reiser på cruise med flere generasjoner.

- God mat og drikke, lekre basseng, spa og skjønnhetspleie -  MSC Armonia har mange fasiliteter og tilbud ombord. Man finner også et bredt utvalg av mer sportslige aktiviteter, slik at man kan unne seg litt ekstra pasta med god samvittighet., sier Begby.

En cruiseferie er også en stor opplevelse for barn og unge.

-Skipet tilbyr aktiviteter som minigolf, spillerom, tenåringsdiskotek og ulike klubber for alle mellom 3 og 18 år. Det blir også faste lavpriser for barn under 18 år som deler lugar med sine foreldre.

Reiserutene vil variere noe fra uke til uke og går innom Funchal på Madeira eller Casablanca i Marokko foruten andre Kanariske øyer.

Mer informasjon reiserutene:

Kanariøyene og Madeirahttp://www.apollo.no/reiser/europa/spania/cruise/cruise-med-msc-armonia-til-kanarioyene-og-madeira

Kanariøyene og Marokko

Fakta MSC Armonia :Passasjerer: 2199

Lugarer: 777 (innvendige/utvendige/familielugarer og suiter med balkong)

Tonnasje: 58.625 tonn, Lengde: 251,25 m, Bredde: 28,8, m Høyde: 54 m

Mannskap: 700, Fart: 21,7 knop, Strømstyrke: 110/220 Volt, Stabilisatorer: Ja

Passasjerdekk: 9, Heis: 9,Valuta om bord: Euro

Pris for en uke med helpensjon fra kr 4998,-

Prisen er per person og inkluderer:Direktefly til Gran Canaria
Flyplasskatter og havneavgifter.
7 netters cruise om bord på 4 stjerners skip.
Helpensjon f.o.m. middag dag 1 t.o.m. frokost dag 8.
Underholdning og aktiviteter om bord.
Reiseleder fra Apollo.

Tillegg for:
Transport flyplass–skip t/r.
Serviceavgift/tips* til personalet om bord.
Drikkevarer.
Utflukter i land.

* Cruiset kan også bestilles med direktefly fra Rygge, Torp og Bodø, men da i en fast 2 ukers kombinasjon.

For ytterligere informasjon:

Helen Begby, informasjonssjef i Apollo

Mo:. 93 06 31 60

E-mail: Helen.Begby@Apollo.no

• cruise
  • direktefly
  • gran canaria

Apollo er Norges nest største turoperatører med 360 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni.

Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012 og 2013 . Den Nordiske delen av konsernet heter Kuoni Nordic og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige,  Danmark og Finland.

Kuoni Nordic har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2011
omsatte Apollo Norge for 2,2  milliarder kroner.

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. MSC Cruises har en verdens mest moderne flåten med de elleve skipene MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Orchestra, MSC Poesia, MSC Musica, MSC Opera, MSC Lirica, MSC Armonia og MSC Sinfonia som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika og Sør-Afrika. I mars 2013 ble det nyeste fartøyet MSC Preziosa innviet. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. Eiere er den italienske familien Aponte.www.msccruises.no