Playitas Resort får prestisjetung turistpris

Den lokale regjeringen på Kanariøyene tildelte nylig Playitas Resort på Fuerteventura “ Medal of Tourism Excellence”. Dette er den mest prestisjetunge turistprisen på Kanariøyene. Playitas fikk prisen for sitt bidrag til å utvikle turismen på Fuerteventura og Kanariøyene med aktive reiser.

Playitas Resort er det første sportshotellet som mottar “Medal of Tourism Excellence” Playitas ligger i kommunen Tuineje på Fuerteventura, og mer enn 75 % av de ansatte på ferieanlegget kommer fra lokalområdet.

- Både lokalt  og vi i Apollo er svært glade og stolte over denne utmerkelsen sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo. -Trening, og aktiv livsstil på ferie, er en av de mest tydelige reise-trendene de siste årene sier Begby og med Playitas tilbyr vi et komplett ferieanlegg med fantastiske sports fasiliteter.

Playitas har de siste årene blitt et attraktivt feriested for aktive familier, venner og par som liker å kombinere ferie med trening og aktiv livsstil. Ferieanlegget holder høy kvalitet, og tilbyr hotellrom, suiter og leiligheter i tillegg til store villaer som har private basseng. For barnefamilier er Kids Sports Academy populært, hvor barna får utfolde seg i mange ulike sportsgrener med profesjonelle instruktører.

Foruten aktive ferierende, er Playitas også et populært treningssted for profesjonelle utøvere. Både Norges Svømmeforbund og Olympiatoppen har holdt treningsleirer der. Nylig inngikk Playitas en avtale med den svenske OL-komiteen om at de svenske deltagerne skal trene på Playitas fram mot OL i 2016.

Playitas åpnet som sportresort i 2009, og er på hele tusen kvadratmeter med bl a olympisk treningsbasseng, stort innendørs fitness senter og utendørs Fitness park, innendørs håndballbane, flere tennisbaner, golfbane og et stort sykkel-senter. Et nyåpnet SPA bidrar til velvære. Apollo sender 8500 8500 nordmenn til Fuerteventura hvert år.

Flere fakta om Playitas Resort:

Aktiviteter som er inkludert i reisens pris:

- Spinning, pilates og piloxing
- Yoga og stretch & relax
- Core og sirkeltrening
- Kettlebells og fitnesscross
- Body toning/funksjonell trening
- Vanngymnastikk
- Aerobic, zumba og danseklasser
- Fotturer og stavgang
- Triatlon/multisport
- Fult utstyrt treningssenter
- Sandvolley, fotball og basket
- Barneklubb med program og kveldsaktiviteter

Aktiviteter mot ekstra avgift:
- Olympiske svømmebasseng
- Svømmeskole
- Guidede sykkelturer
- Håndballbane/innendørs hall
- Fotballbane (kunstdress)
- Fritidsrettanlegg og løpebane
- Dykkerkurs (PADI) og våtdrakter
- Utstyr til kite-/bølge-/vindsurfing
- Personlig trener
- Minigolf, katamaran og gåstaver
- Golf og tennis med instruktør
- Racketer: tennis/golf/badminton
- Leie sykkel (landeveis, by, Mountains og barnesykler)

- Inngang til Spa og behandlinger

• sportsresort
  • reisetrender
  • treningsreiser
  • aktivferie

Apollo er Norges nest største turoperatører med 360 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni.

Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012 og 2013 . Den Nordiske delen av konsernet heter Kuoni Nordic og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, Danmark og Finland samt Golf Plaisir, Krone Golf, Lime travel, Falk Lauritzen og Playitas Resort på Fuerteventura.

Kuoni Nordic har nærmere 1000 medarbeidere og totalt 1 million reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen og Trondheim. I 2011 omsatte Apollo Norge for 2,2  milliarder kroner.