Linie og Aalborg til topps i brennevinets verdensmesterskap

Lysholm Linie Double Cask Port og Aalborg Dild Akvavit fikk begge den aller gjeveste prisen, «Double gold», i International Spirit Challenge. Double Gold går til produkter som verdsettes enda høyre enn gull.

- Det er svært motiverende at vi gang etter ganger bli belønnet for den høye kvaliteten. Vi i Arcus har ekstrem fokus på kvalitet, og vi er veldig stolte av at vi har et brennevin i verdensklasse, sier Holger Gramstad som er Country Manager i Arcus Norway.

International Spirit Challenge (ISC) er en konkurranse som velger ut det beste brennevinet. I år var det om lag 1.700 produkter fra 70 forskjellige land. ISC regnes som en av de mest prestisjefylte brennevinskonkurransene i verden.

Medaljer av høyeste rang

Double Gold Award deles ut til enestående produkter som har utmerket seg eksepsjonelt under blindsmakningen.

I tillegg til Double Gold til Aalborg Dild Akvavit og Lyholm Linie Double Cask Port, ble også Aalborg Taffel Akvavit, Lysholm Linie Aquavit, Gammel Opland Edel Madeira, Gammel Opland Norsk Aquavit og Lyholm No. 52 hyllet for deres smak. De fikk hver sin sølvmedalje.

Verdens beste akevitt

I fjor fikk Arcus en utmerkelse av høyeste rang under International Spirit Challenge (ISC) 2018. Prisen «producer of the year» går til brennevinsprodusenter som har fått flest medaljer og poeng, totalt, for sine produkter innenfor en kategori. Arcus mottok prisen "White Spirit Producer of the Year", i 2018, innen kategorien akevitt. Dette vitner om at Arcus produserer verdens beste akevitt, ifølge ISC.

Holger Gramstad

Country Manager Brennevin +4790686524