Stort utvalg av allerede CE-merkede produkter

Fra og med den 1. juli i år begynner den nye byggevareforordningen å gjelde. Det innebærer at mange byggevareprodukter må være CE-merkede og ha en ytelsesdeklarasjon for å kunne selges i EU.

Hos Arvid Nilsson AB har vi lenge arbeidet med å CE-merke produktene våre. Også i tilfeller der det ikke finnes en harmonisert standard for merking.

– Slike produkter har vi i stedet fått CE-merket mot en europeisk teknisk godkjenning, ETA, som er en slags frivillig CE-merking, sier Henrik Nordeman Ahlin, produktsjef for Division Retail Arvid Nilsson AB.

Derfor har mange av Arvid Nilssons produktgrupper allerede CE-merkingen som skal til for at produktene kan selges etter 1. juli.

– Vi var for eksempel tidlig ute med å CE-merke treskruen RIGHT, slik at vi i dag kan tilby en fullstendig CE-merking for treskruer. I tillegg er aktuelle utvalg av plugger og forankringsprodukter fra apoloMea og våre nye byggbeslag også CE-merkede allerede i dag, sier Joakim Angervall, salgssjef i Division Retail hos Arvid Nilsson.

Andre eksempler på produkter som er CE-merkede, er terrasseskruer og beslagsskruer.

– CE-merking er ikke noe nytt for oss, det er en prosess som allerede er i gang. Ved å kontinuerlig arbeide med merkinger garanterer vi at det er utført alle nødvendige kvalitetskontroller og tester i produksjonen, sier Henrik Nordeman Ahlin.

Ønsker du mer informasjon, kan du kontakte:

Henrik Nordeman Ahlin, Produktsjef, Division Retail Arvid Nilsson AB

henrik.nordeman@arvidnilsson.com  0703 140637 eller