Asics åpner sin ultra-moderne Flagship Store i Amsterdam

Den nye Asics Flagship Store i Amsterdam er mer enn bare en butikk siden det tilbys løpere flere eksklusive tjenester og er den første i europa som tilbyr ASICS Running LAB til forbrukerne. Utviklet av ASICS Institute of Sport Science i Kobe (Japan), har denne tjenesten, så langt, kun vært tilgjengelig for profesjonelle idrettsutøvere. Butikken er nå delvis åpen, men vil være fullt operativ, med alle avdelingene åpne for publikum, i begynnelsen av mars. OL-maraton mester Constantina Dita hatt en eksklusiv tur rundt i butikken.

Besøkende til butikken har kunnet dra nytte av ASICS FOOT ID-system og ASICS retail området siden desember 2010. ASICS Running LAB og Running Club vil være opperative i løpet av mars 2011.

Plasseringen av denne unike butikken på Stadhouderskade - ved siden av byens løpe sentrum, Vondelpark - er på ingen måte tilfeldig. I tillegg til å vise fram hele Asics løpe kolleksjon, vises også utvalgte produkter fra Asics' innen andre idretter og kategorier. Butikken på hele 600m2 er utstyrt med det mest avanserte utstyr for å gjøre biomekaniske analyser. Løpere tilbys også ulike eksklusive fasiliteter som ASICS Running LAB, FOOT ID og Running Club.

Running LAB

I den ultra-moderne ASICS Running LAB, kan løpere dra nytte av en rekke omfattende analyser av kroppen som vil føre til råd om hvordan man kan forbedre løpesett. Disse analysene omfatter fot type, biomekanikk, løpsteknikk, muskelstyrke og utholdenhet (aerob kapasitet).

FOOT ID

Asics FOOT ID er et high-tech-system som kombinerer statiske og dynamiske målinger for å sikre at kundene velge riktig sko for sine individuelle biomekaniske behov.

Running Club

For å støtte løpere videre, og tilbyr en ASICS Running Club medlemmer eksklusive omkledningsrom fasiliteter som skap, dusj og et håndkle service.

Interior Design

Samlet representerer butikken Asics '' en sunn sjel, i et sunt legeme" filosofi. Et unikt konsept i seg selv, vil butikkens enestående detaljvarehandel bli ytterligere forsterket av sin spektakulære interiørdesign. FOOT ID og løpe LAB’en danner en to-etasjes struktur i sentrum av butikken.

"ASICS is the world leader in performance running, and this new store underlines our position as the market leader. With this unique concept, we are now able to bring the cutting-edge facilities of our renowned Institute of Sport Science in Kobe to our customers in Amsterdam, transforming them into a consumer experience that will further strengthen our unique customer loyalty. This is exactly what ASICS stands for: innovation, science and true sport."

- - Alistair Cameron, President and CEO of ASICS Europe B.V.

"The ASICS Flagship Store in Amsterdam is more than a store. The services we are offering here, such as the professional Running LAB or the Running Club, are unique. It will offer the full ASICS running experience and help us build a strong relationship with our customers. We believe that the success of this store will lead to more ASICS stores opening in major European capitals."

- - Fernando Pina Mulas, Head of Retail at ASICS Europe B.V.

• asics running
  • running club
  • foot id
  • running lab