ASICS’ aller første bh med ekstra støtte gir kvinner full frihet til å prestere

ASICS kommer nå med sin aller første bh med ekstra støtte. Den er utviklet spesielt for å gi kvinnelige idrettsutøvere en bedre løps- og treningsopplevelse. ASICS Zero Distraction Bra er designet og konstruert for å dekke et behov som ikke oppfylles av eksisterende sports-bh-er på markedet. Alle detaljer er nøye vurdert i prosessen med å skape en bh som er behagelig og effektiv, og som passer til alle kroppstyper og ferdighetsnivåer. ASICS Zero Distraction Bra kommer i et komplett utvalg med 15 bånd- og cup-størrelser.

Avanserte teknologier og materialer er benyttet i designprosessen med sikte på å forbedre komforten og ytelsen ved høyintensitetstrening.

Viktige egenskaper:

• En formstøpt cup med spacer mesh “kapsler inn” og øver press på hvert bryst individuelt. Det gir økt støtte og 60 %* bedre hold og dekning.
  • Et bredt bånd nederst gir basisstøtte.
  • Polstrede skulderstropper demper belastningen på skuldrene.
  • Stroppene kan reguleres i front for tilpasning av passform underveis.
  • Egenutviklet lukkesystem med krok og øye gir skreddersydd passform og god komfort.
  • Kraftige meshpartier på ryggen gir ekstra støtte og ventilasjon.

Unik design basert på kunnskap
Til tross for det store utvalget av sports-bh-er som allerede finnes på markedet, viser undersøkelser** at det store flertallet av kvinner (75 %) ikke er fornøyd med sports-bh-en sin. Årsaken er smerter i bryst, skuldre og øvre del av ryggen grunnet utilstrekkelig bryststøtte, dårlig passform og lav komfort. Denne kunnskapen var utgangspunktet for utviklingen av ASICS Zero Distraction Bra.

Forskere ved ASICS Institute of Sport Science brukte nesten tre år på å utvikle løsningen. De tok i bruk vitenskapelige metoder og biomekanisk testing av kvinner med ulike kroppstyper og -fasonger, for å finne ut hvordan bryst beveger seg ved høyintensitetstrening, både uten bh og med eksisterende sports-bh-er. Med utgangspunkt i resultatene designet forskerne en rekke forbedringer som muliggjør en mer individuelt tilpasset passform.

Resultatet – ASICS Zero Distraction Bra – er en sports-bh spesielt beregnet på høyintensitetsidrett. Den oppfyller kravene til både komfort og ytelse under de mest krevende løps- og treningsforhold:

• 60 % bedre hold***
  • forbedret passform med fullt regulerbare festeanordninger og 15 bånd- og cupstørrelser
  • pustende materialer og personlig passform fjerner risikoen for gnagsår og gir optimal komfort

Vi støtter aktive kvinner
Samtidig med lanseringen av ASICS Zero Distraction Bra kommer ASICS-kampanjen “What Matters is You”. Denne kampanjen skal gå gjennom hele året og oppfordrer kvinner til å teste både ASICS og seg selv.

Senior General Manager og Executive Officer ved ASICS Institute of Sport Science, dr. Tsuyoshi Nishiwaki, sier: “ASICS’ nye Zero Distraction Bra og veiledningstjeneste er bevis på ASICS’ innsats for å gi stadig flere kvinner muligheten til å ha glede av idrett og yte sitt beste. Kvinner er en viktig og voksende målgruppe for ASICS, og vi vil fortsette å forske på og snakke med kvinner over hele verden for å finne ut hvordan vi kan oppfylle deres behov bedre. Denne bh-en er bare ett av mange nye produkter som er under utvikling for kvinner ved ASICS Institute of Sport Science.”

Zero Distraction Bra kommer i et komplett utvalg med 15 bånd- og cup-størrelser og lanseres på utvalgte markeder. Veiledende salgspris er 500NOK.

Mer informasjon om ASICS Zero Distraction Bra finnes på: asics.com.

Følg “What Matters is You” på nettet ved hjelp av #whatmattersis hashtag.

* Kvantitative forskningsresultater sammenlignet med “ingen bh”, målt ved ASICS Institute of Sport Science

** Journal of Sports Sciences, Volume 32, 2014 - Issue 9, An investigation into breast support and sports bra use in female runners of the 2012 London Marathon

*** Kvantitative forskningsresultater målt ved ASICS Institute of Sport Science

• Livsstil, mote, fritid