Pressemelding -

ASICS INSPIRERER VERDEN TIL Å BEVEGE SEG MER MED NY MERKEVAREKAMPANJE «I MOVE ME»

I dag lanserte ASICS sin nye merkevareplattform I MOVE ME i EMEA – en fullstendig integrert, digitalt ledet kampanje som er bygd opp omkring historier fra virkeligheten. Målet er å inspirere folk til å bli aktive og bevege seg mer uansett hvem de er og måten de gjør det på. ASICS mener nemlig at bevegelse er nøkkelen til et bedre liv.

I løpet av de neste tre månedene vil I MOVE ME-kampanjen bli gjennomført. Den består av ni inspirerende historier fra ni «Movement Ambassadors», og den er skreddersydd spesielt for Facebook, Instagram, Snapchat, Spotify m.fl. Hver plattform skal publisere spesielt tilpasset innhold, rettet mot forskjellige målgrupper og med forskjellig medietilnærming og innhold.

Kjernen i kampanjen er inspirerende personer, og innholdet er basert på historiene til ulike mennesker fra ulike samfunnslag og idretter. Hver enkelt har en personlig historie å fortelle – om hvordan bevegelse har påvirket livet deres, hvilke personlige utfordringer eller kritikk fra omgivelsene de har måttet overvinne og hva bevegelse har gitt dem. Gjennom sin historie viser de hvordan bevegelse fører til et sunnere og lykkeligere liv.

I mars går startskuddet for kampanjen, og først ut er Food & Lycra, en gjeng åpenhjertige bloggere som ønsker å bidra til å bryte sosiale mediers usunne kobling mellom mat og helse – «I don’t move for beauty norms. I MOVE ME».

En annen spennende løper er waliseren og sauegjeteren Dewi Griffiths. Helt fra barnsben av har han vært en energibunt som moren slet med å få til å sitte i ro, men aktiviteten var aldri målrettet. Da han løp sitt første maraton i 2017, sjokkerte Dewi både seg selv og resten av løperne ved å bli Storbritannias raskeste maratonløper siden 2014 – «I don’t run to follow, but to lead. I MOVE ME».

For den internasjonale DJ-superstjernen og produsenten Steve Aoki er balanse mellom kropp og sinn ekstremt viktig, og han har valgt en livsstil full av bevegelse. For ham innebærer bevegelse noe mer enn det å bli sprek, det handler om å skape relasjoner til andre – «I don’t only move to music. I MOVE ME».

Steve Aoki skal også delta i ASICS HYPERGEL-KENZEN-kampanjen, hvor han presenterer en ny skotøykolleksjon som kombinerer gatemote og avansert GEL-teknologi og er en hyllest til alle som holder seg i aktivitet.

I MOVE ME knytter produkt og merkevare sammen og underbygger ASICS overbevisning om at ved å utvikle høykvalitetsprodukter kan selskapet hjelpe mennesker med å bli enda mer aktive. Takket være lokale ambassadører kommer kampanjen til å vokse i hver region og i alle ASICS merkevarebutikker.

I MOVE ME er en oppdatert gjenfortelling av ASICS’ opprinnelige filosofi om “et sunt sinn i et sunt legeme”, hvor mental og fysisk helse er uløselig forbundet.

Kampanjen er flerdelt og skal gjennomføres på 13 markeder i EMEA. Den består av over 1000 elementer av nøye utvalgt innhold som gjør at ASICS når ut til over 400 millioner mennesker. Innholdet skal gi ASICS tilgang til selskapets hovedmålgruppe av løpere og profesjonelle idrettsfolk samt inspirere en ny generasjon til å velge ASICS.

Björn Hamacher, markedsføringssjef i ASICS EMEA «Det er utrolig spennende å få være med og presentere ASICS’ unike DNA i dette som er den mest inspirerende og gjennomarbeidede kampanjen i selskapets historie. Vi i ASICS har som mål å sette verden i bevegelse, og med denne kampanjen oppmuntrer vi hver enkelt om å bevege seg mer og få mest mulig ut av livet. Vi mener at et sunt sinn stimulerer til et sunt legeme, og vi ønsker å inspirere og oppmuntre så mange mennesker som mulig til å gjøre det de elsker, på sin personlige måte.»

Kampanjens innhold er utformet av markedsføringsbyrået SUPERLARGE, som har tatt utgangspunkt i den globale I MOVE ME-kampanjen fra det ledende, globale reklamebyrået Saatchi & Saatchi. ASICS’ nyetablerte Integrated Marketing Communications-team skal iverksette I MOVE ME på tvers av alle virksomhetsområder, slik at merkevareopplevelse blir sømløs i alle kontaktpunkter.

Alvin Chan, grunnlegger og kreativ leder i SUPERLARGE forteller: «Underlaget for kampanjen er fantastisk bra, med masse innspill om hva det egentlig er som driver og motiverer idrettsutøvere. For oss har det vært det utrolig inspirerende og forfriskende å høre de mange «bevegelsesambassadørene» understreke at det ikke spiller noen rolle hvordan du beveger deg, bare du gjør det. Denne kreative plattformen har stor gjennomslagskraft, takket være de åpenhjertige skildringene av hvordan bevegelse gir et lykkeligere liv. Vi er glade over å kunne hjelpe ASICS med å lansere en kampanje som er ekte og menneskelig – i kontrast til alt det overhypede, musikkvideoinspirerte superheltinnholdet som publiseres om trening der ute. Forhåpentligvis vil kampanjen motivere folk til å komme seg ut og bli aktive!»

De allsidige portrettene formidles via en digital kjerne: En omfattende multimedieplan som omfatter et partnerskap med Eurosport TV, vil bli rullet ut på alle plattformer, og inkluderer sosiale medier, trykt innhold, OOH, integrering i ASICS-eventer samt via ASICS FrontRunner-fellesskapet og nøye utvalgte merkevare-partnerskap.

I MOVE ME er noe mer enn en markedsføringskampanje, det er en plattform som sikrer at all merkevare- og kundekommunikasjon skjer på en konsekvent måte i hele ASICS og i tråd med ASICS’ forretningsfilosofi, en filosofi som er mer aktuell enn noensinne.

ASICS.COM/IMOVEME

Teaser I MOVE ME: https://youtu.be/rgsG5fjAR64

Video Food & Lycra: https://youtu.be/p6jfBOdH4HU

#IMOVEME