ASICS LETER ETTER 120 NYE BEVEGELSESAMBASSADØRER

ASICS FrontRunner er et fellesskap som er åpent for alle, uansett alder, bakgrunn eller mål, og som har medlemmer i over 30 land. I sitt niende år ønsker laget nå å ekspandere ytterligere, og det åpnes derfor 120 plasser for nye medlemmer slik at laget til sammen teller over 700 løpere.

Prosjektet startet i 2010, og målet har vært å få verden til å være i bevegelse ved hjelp av en felles lidenskap for løping. Løpergruppen består av både nybegynnere og toppidrettsutøvere fra hele verden, som alle lever ut ASICS’ filosofi om "en sunn sjel i en sunn kropp" (Anima sana in corpore sano).

Den svenske triatleten Lisa Nordén, som tok OL-sølv i 2012 og som er en av de mange toppidrettsutøverne i fellesskapet, sier følgende: "Jeg elsker at vi deler den samme lidenskapen for løping. Vi er kanskje på forskjellig nivå, men kjærligheten til bevegelse er den samme. Jeg får så mye inspirasjon av å være en del av ASICS FrontRunner-laget."

Den nylige Coast to Coast-utfordringen er en av de mange eventyrlige konkurransene der ASICS FrontRunner-laget har gått av med seieren. Medlemmer fra sju ulike land løp fra Dubai til kysten av Oman på bare fire dager. De tilbakela en krevende distanse på 180 km, en tur som virkelig viste hva ASICS FrontRunner-fellesskapet handler om.

Den nye dokumentaren er klar 17. februar og gir et innblikk i eventyret og løpernes ferd, fra smertefulle gnagsår til energitappende sanddyner.

ASICS FrontRunnerReegan Alward fra Sør-Afrika hadde følgende kommentar til opplevelsen: "For meg er løping en lagaktivitet der ingen blir stående igjen. Vi har opplevd det, alle sammen – vi har alle vært den som ligger sist, den som på en eller annen måte får hjelp. Slik fungerer løpingen og ASICS generelt.”

Det er nå mulig å søke til ASICS FrontRunner, søknadsfrist er 3. mars. Du kan søke på asics.com/frontrunner

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS
Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com