ASICS' Tokyo-inspirerte kolleksjon for flere disipliner

ASICS Tokyo er en hyllest til merkevaren og selskapets japanske arv. Den Tokyo-inspirerte kolleksjonen består av sko og klær i premiumklassen, som oppfyller behovene til verdens fremste idrettsutøvere på deres ferd mot Tokyo.

Kolleksjonens overordnede tema er japansk kultur, arv og håndverk, og påvirkningen vises i klesdesignen i form av pustende paneler og skyggetoner som leder tankene hen på origami, selve symbolet på japansk kunsthåndverks fokus på detaljer og disiplin.

Kolleksjonen består av to unike retninger – Retro Tokyo og Modern Tokyo. Retro Tokyo vil bli sluppet først, etterfulgt av Modern Tokyo som lanseres i april.

Der hvor Retro Tokyo er en hyllest til ASICS’ fortid, er Modern Tokyo et uttrykk for ASICS' innovasjon og teknologi i form av selskapets nyskapende klær og sko.

Retro Tokyos fargepalett av rødt, blått og hvitt er hentet fra ASICS' historie og fargetradisjon, og retro-uttrykket understrekes ytterligere av valget av kvalitetsmaterialer som står for tradisjonsrik design og følelse, blant annet i form av en spesialdesignet skinnlapp med "Tokyo" trykket på.

"Alle vet at ASICS leder an når det gjelder teknologisk nyvinning. Denne kolleksjonen er imidlertid ikke bare en hyllest til ASICS' teknologiske arv, den er også et eksempel på fabelaktig retro- og vintagedesign. Og for meg betyr det at jeg kan ta meg godt ut mens jeg yter mitt beste på banen", sier Gaël Monfils, som er ASICS-ambassadør og med i reklamekampanjen for kolleksjonen.

Kolleksjonen består av klær og sko utviklet for en rekke disipliner, inkludert løping, tennis, volleyball og sportstyle.

Retro Tokyo omfatter følgende kles- og skoserier:

 GEL-NIMBUS 22

 GEL-RESOLUTION 8

 GEL- SKY ELITE FF MT

 GEL-QUANTUM INFINITY JIN

 GEL-KAYANO 5

 Tokyo Warm-up Top

 Tokyo Warm-up Jogger

 Tokyo SS Top

Retro Tokyo i retrofarger fås kjøpt hos utvalgte ASICS-forhandlerbutikker over hele verden. Modern Tokyo kommer på markedet i april.

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS
Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive PR och kommunikation