MED COURT FF 2 FÅR DU PERFEKT BALANSE MELLOM FART OG STABILITET

Gjør deg klar for en fartsfylt økt med ASICS' nyeste tennissko – COURT FF 2. Dette er en oppgradering av den første populære utgaven av skoen, og modellen har viktige teknologiske nyvinninger og funksjoner som gjør det mulig å bevege seg enda smidigere og yte på topp på banen – hele spillet gjennom.

COURT FF2 er utviklet i nært samarbeid med Novak Djokovic og representerer en teknisk evolusjon som er konstruert i tråd med spesifikasjonene og behovene til verdens beste tennisspiller. Det er en fleksibel tennissko med integrert stabilitet som lar deg prestere for fullt uansett underlag.

"ASICS har den beste skoteknologien. Med COURT FF2 har ASICS skapt en sko som kombinerer fart og stabilitet – to faktorer som er helt avgjørende for å kunne prestere optimalt på banen", sier Novak Djokovic, ASICS Global Footwear Ambassador og vinner av Grand Slam 15 ganger.

Dette nyeste tilskuddet i ASICS' tennisskofamilie har en yttersåle med et bredere hælparti for økt stabilitet, en AHAR-gummiyttersåle for tennis samt en mer omfattende midtfotstøtte som gir økt fleksibilitet rundt midtfoten i forbindelse med kjappe vendinger. En design som gjør deg mer effektiv på tennisbanen. Kontakttiden ved vendinger er 5,6 %* kortere enn for forrige modell** av skoen.

Polyuretan i mesh-overdelen gir en sko med økt stabilitet og slitestyrke og dermed økt ytelse og forlenget levetid.

FLYTEFOAM-mellomsåle
Vår FLYTEFOAM-teknologi gir eksepsjonell svikt og responsivitet og er basert på organiske superfibre som gir mindre nedtråkking enn skum som er mykere og har lavere densitet. COURT FF 2 er utstyrt med en annengenerasjons FLYTEFOAM-mellomsåle som er konstruert for prestasjonsidretter som blant annet tennis og volleyball. Mellomsålen består av FLYTEFOAM LYTE som er laget av organiske nanofibre.

FLYTEFOAM ble opprinnelig benyttet i ASICS-løpesko og er en teknologi med forsterkede fibre som sørger for lett og jevn demping. ASICS Institute of Sport Science (ISS) overfører nå denne teknologien til baneidretter som tennis, som innebærer mer bevegelse sidelengs og kraft bakover, og hvor slitestyrke er avgjørende. Dette er grunnen til at mellomsåler i banespesifikk FlyteFoam ikke bare er omkring 35 % lettere enn bransjestandardmaterialet for mellomsåler, men også omkring 10 % mer slitesterke enn FLYTEFOAM-mellomsåler for løpesko.

Følg @ASICStennis for siste nytt om tennisprodukter og -spillere.

*Verifiseringstest gjennomført ved ASICS Institute of Sport Science.
**Forrige skomodell: COURT FF

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS
Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com