Komfyr til mesterkokken i hjemmet

En ny serie av komfyrer fra ASKO hjelper kokken hjemme med perfekt tilberedning og enkel rengjøring.

ASKO lanserer en ny serie av komfyrer i skandinavisk design og med en lang rekke tekniske og funksjonelle finesser til husets mesterkokk.Ovnene er for eksempel utstyrt med ekte varmluft og en svært effektiv isolering, noe som sørger for rask og jevn varmefordeling.Dessuten har ovnene et supereffektivt rengjøringsprogram.Komfyrene har enten keramiske kokeplater eller induksjonsplater som er lette å rengjøre.

Den gastronomiske fantasien sprudler i norske kjøkkener, og kun det beste utstyret er godt nok for mesterkokken.ASKOs nye serie av komfyrer er utviklet til nordisk matlaging og har en lang rekke finesser som gjør matlagingen både enklere, morsommere og friere.

Seriens toppmodeller har induksjonsplater som sørger for jevn varmefordeling og reagerer raskt på varmeregulering.

Med en rask oppvarmingsfunksjon trenger du heller ikke vente lenge på at ovnen skal varmes opp. Funksjonen varmer ovnen opp fra 0° til 175° på bare fem minutter – ideelt for de som plutselig kommer på hva de skal lage til middag.

Mat på flere nivåer

Men også den ekte varmluften med Hot-Air-elementet og ovnens effektive isolering gjør noe ekstra med matlagingen.Begge funksjonene sørger for at ovnen kan holde en jevn temperatur.Dette er viktig både når man baker brød, pizza og kaker, men også når man vil servere en perfekt stek.

Det kan i mange tilfeller være nødvendig å ha flere fat og former i ovnen samtidig.Derfor er platene gjort større, og det er også mulig å lage mat på i alt tre nivåer.Dessuten er ovnen utstyrt med teleskopiske skinner, noe som gjør det enkelt både å ta ut og sette inn de store platene.

Medium eller rødt

Hvordan liker du kjøttet?En god stek skal lages helt etter gjestens smak, og her får kokken hjelp med ASKOs steketermometer.Still inn ønsket temperatur i displayet, så vil ovnen slå seg av når kjøttet har oppnådd ønsket temperatur.Du kan også lese av temperaturen underveis i displayet på ovnen.

Enkel rengjøring

Når kokken har tryllet, venter opprydding og rengjøring.Utvalgte modeller i ASKOs nye komfyrserie har induksjonsplater. Disse er lettere å rengjøre, og det er heller ikke noe som brenner fast.

Selve ovnen på de keramiske modellene i serien har et helt nytt rengjøringssystem.Ovnen stilles inn på 50–60°, og det settes et fat med vann inn i ovnen.Dette gjør at smuss og fett lett kan fjernes fra ovnen.Toppmodellen i serien er utstyrt med en pyrolysefunksjon. Denne funksjonen gjør at fett og smuss forvandles til aske, som kan tørkes bort med en fuktig klut.

• Bygg, eiendom

• komfyr
  • induksjonskomfyr
  • pyrolys
  • kjokken

ASKO produserer miljøvennlige apparater for kjøkken og vaskerom med fokus på design, holdbarhet og funksjonalitet. ASKO hvitevarer kombinerer en moderne minimalisme og kvalitet som er typisk for skandinavisk design med respekt for miljøet. I over 60 år, har ASKO oppvaskmaskiner og ASKO vaskemaskiner hjulpet mennesker over hele verden til å lage mat, vaske og ta vare på familie og miljø.

Gorenje Group Nordic A/S
I 1976 ble det danske datterselskapet -med hovedkontor i København, lansert. Siden den gangen har Gorenje Group Nordic vokst til et multinasjonalt selskap med ansvar for alle de nordiske og baltiske landene. Gorenje tilbyr hvitevarer fra følgende fem merker: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag og Upo. Gjennom en bred, høyt kvalifisert distribusjon i åtte land tar Gorenje Group Nordic sikte på å tilby et bredt spekter av tjenester og innovative, designbevisste produkter i alle prisklasser, for sikrer våre kunder enkle løsninger uansett smak og behov.

www.GorenjeGroupNordic.com

Pressekontakt Project Manager Marketing +45 36 36 04 25