Fornøyde netthandelskunder hos FKRA

Den nye netthandelsportalen har fått høye karakterer av kundene og har i vesentlig grad bidratt til å effektivisere det interne arbeidet. I dag er det betydelig enklere å finne og bestille produkter. En effektivisering og tydeliggjøring som var nødvendig.

Felleskjøpet Rogaland Agder, FKRA, er plassert i Stavanger-området. Før var det vanskelig for kundene å finne produktene de trengte, men med den nye løsningen er både tilgjengelighet, brukervennlighet og den interne effektiviteten blitt betraktelig forbedret. Kundene er fornøyde.

- I dag er vår netthandel mye mer effektiv enn før, dette gjør at vi har kunnet redusere antall personer som jobber innen dette området, men det viktigste av alt er at kundene er så fornøyde. I en undersøkelse der 1000 kunder deltok, ga 80 % den nye netthandelsløsningen en karakter på mellom 4,5 og 5 av 6. Den enkle måten å handle på fikk høyeste karakter. En suksess, forteller May-Linda Schjølberg, nettredaktør hos FKRA.

Den nye løsningen er tett integrert med FKRAs CMS-system, noe som innebærer at netthandelen og hele nettstedet befinner seg i samme system. Et eksempel på en forbedring er at kunden kan veksle mellom netthandel og informasjonssider uten å miste det de har lagt i handlekurven. Det er betydelig enklere og tydeligere for kundene, som også kan gå tilbake og gjenta en bestilling de har gjort tidligere.

- Den nye løsningen viser at vi er en progressiv og innovativ bedrift som bruker den nyeste teknologien. For oss er det viktig å fortsette å utvikle netthandelen – vi kommer til å se på en mobil løsning og bygge FK-butikkenes sortiment inn i netthandelen. Vi håper av vi med tiden kan selge FK-butikkens varer direkte til sluttforbrukeren via nettet, forteller May-Linda Schjølberg.

Ateles har vært FKRAs samarbeidspartner i utviklingen av den nye netthandelsplattformen.

- Ateles er en partner man kan stole på, de holder sine løfter og er profesjonelle. De leverer det de lover i tide, og informerer om eventuelle avvik. Vi er svært fornøyde med samarbeidet. Det har vært i toppklasse.

• nettbutikk
  • e-handel