​Ateles hjelper Daniel Wellington med sin markedsekspansjon ved bruk av kunstig intelligens og Machine Learning

Den svenske klokkegiganten Daniel Wellington får hjelp av Ateles Consulting for å utvide sine fysiske plasseringer i Nord-Amerika ved bruk av kunstig intelligens og maskinlæring. Målet med oppdraget er å ta markedsandel fra konkurrenter gjennom en kraftig økning av antall fysiske butikker.

Samarbeid betyr at Ateles, ved hjelp av kunstig intelligens og maskinlæring, identifiserer fysiske steder som gir optimale muligheter for å treffe Daniel Wellingtons kundesegmenter i det nordamerikanske markedet.

"Vi er utrolig glade for at Daniel Wellington har tillit til at vi kan hjelpe dem i en så kompleks beslutningsprosess. Dataene som samles inn og analyseres, er så treffsikre at vi kan identifisere nøyaktig i hvilket område og på hvilken gate Daniel Wellingtons målgruppe finnes", sier Pär Eliasson, VD på Ateles Consulting.

Prosjektet starter umiddelbart og vil løpe gjennom første kvartal 2018.

• Bedrifter, allment

Om Ateles Consulting
Ateles ble grunnlagt i 2001 og er et konsulentfirma med spisskompetanse innen strategisk rådgivning, systemintegrasjon og utvikling av solide løsninger innen e-handel, PIM og Omnichannel / Unified Commerce. Selskapet arbeider med kunder i både B2C og B2B-segmentene og utvikler løsninger som øker effektivitet, kundelojalitet og salg. Kundelisten omfatter blant annet; Brothers, Daniel Wellington, GANT, Gina Tricot, Maxbo, Møller Mobility Group, IDÉ House of Brands og Polarn O Pyret. Ateles jobber med hele Norden som marked og har i dag rundt 65 ansatte med kontorer i Linköping, Stockholm og Oslo.

Om Daniel Wellington
Daniel Wellington is a Swedish brand founded in 2011. Known for its sleek and minimalist design, DW offers timeless accessories, worn on all occasions by men and women all over the world. Since its inception, Daniel Wellington has established itself as one of the fastest growing and most beloved brands in the watch industry. Its social media community has quickly evolved into a global movement, that every day, photo by photo, helps to grown, define, and develop the Daniel Wellington brand.