Felleskjøpet Rogaland Agder satser på mobiltilpasset nettbutikk

Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) har hatt stor fremgang med e-handel, og kundene gir løsningen gode tilbakemeldinger. Med hjelp av Ateles ønsker FKRA nå å videreutvikle e-handelen videre slik at den også er tilpasset mobile enheter.

Kundene til FKRA er først og fremst bønder og de bruker minst mulig tid ved sin pult og sin data. Den mobile trafikken på nettsiden har økt med 800 % og en mobiltilpasset nettbutikk vil møte behovene til kundene enda bedre og forenkle kjøpeprosessen for dem. Den nye nettbutikken vil være mer brukervennlig, mye kjappere og tilrettelagt for de funksjoner FKRA ser er mest benyttet via mobile enheter.

“Det å ligge i fremkant er veldig viktig for oss, vår målsetning er å fornye oss kontinuerlig slik at vi kan tilby kundene våre de beste og mest effektive løsningene. Vi er overbevist om at denne satsningen kommer til å gjøre det enklere for våre kundene å handle og at den vil støtte salget vårt enda bedre”, sier May-Linda Schjølberg, nettredaktør hos, FKRA.

“I årene som kommer ser vi at det blir enda viktigere for B2B bedrifter å tilpasse seg til de samme kjøpsprosessene som kundene er vant til som privatpersoner. De norske konsumentene er sofistikerte brukere av smarttelefoner og nettbrett, og nordmennene er blant de mest optimistiske i Europa når det gjelder å handle mere fra mobilen, denne satsningen er veldig riktig for FKRA”, sier Sverre Øier, Country Manager, Ateles Consulting

Ateles og FKRA har samarbeidet i flere år og Ateles har tidligere utviklet nettbutikken til FKRA.

Om Felleskjøpet Rogaland Agder

Felleskjøpet Rogaland Agder produserer og selger kraftfôr, gjødsel og såvarer. FKRA selger dessuten traktorer, maskinvarer og verkstedtjenester til både landbruk og andre kunder. De har 18 butikker, 9 verksteder og produksjonsanlegg i Stavanger.

• Jordbruk, landbruk, fiskeri

• felleskjøpet rogaland
  • mobilbutikk

Ateles utvikler skreddersydde helhetsløsninger for e-handel til store og mellomstore bedrifter innen både B2C og B2B segmentet. Basert på markedsledende plattformsleverandører leverer Ateles en spesialtilpasset, innovativ og brukervennlig e-handelsløsning utifra virksomheters unike behov. Ateles ble startet i 2001 og har i dag over 30 ansatte med kontor i Oslo, Stockholm og Linköping. Les mer på: www.ateles.no