Nyhet! Drømmeseilas med verdens beste lille rederi.​

Windstar Cruises er kåret til "worlds best small ship cruise line"av leserne til Conde Nast. Nå lanserer Stillehavs spesialisten Fijireiser seilturer med det eksklusive rederiet blant paradisøyene i fransk Polynesia.

Bora Bora, Tahiti og Cookøyene er kanskje de siste hvite flekkene på kartet for mange nordmenn, og nå opplever Stillehavsspesialisten Fijireiser at stadig flere nordmenn etterspør nettopp Stillehavet og paradisøyene her, og siste nyhet er seilturer med Windstar Cruises.

Rederiet er et av verdens mest eklsklusive rederier, og har kun seks mindre skip. Nå tibyr Fijireiser - som eneste nordiske arrangør – drømmeseilas med fire-masters seilbåt i fransk Polynesia blant øyer som Bora Bora og Tahaa vinteren som kommer.

- Dette er enestående flotte skip. Du er om bord på en fire-masters seilskute i et av verdens vakreste områder og det er kun 147 andre passasjerer der sammen med deg. Eksklusiviteten ligger i de små forholdene, som gjør at man får følelsen av å nærmest være på egen skute, sier Rolf-Eirik Kjeseth, administrerende direktør i Fijireiser. Kjeseth mener kombinasjonen av eventyrlyst, god økonomi i 55+ segmentet og gode flypriser gjør at stadig flere virkeliggjør sine mest eventyrlige feriedrømmer.

Polynesias svar på Hurtigruten og Marlon Brandos egen ferieøy

Andre nyheter denne vinteren er frakteskipet Aranui 5 – Polynesias svar på Hurtigruten. Skipet har plass til maks 250 passasjerer og går mellom 15-20 øyer, og er i følge Fijireiser en helt unik opplevelse med anløp til øyer som du bare kommer til på denne måten, med dagliglivet i havnene og lasting og lossing. Rett og slett som med vår egen Hurtigrute.

Fijireiser er også eneste norske turoperatør som tilbyr øya som en gang var Marlon Brandos private øy til sine reisende denne vinteren. Øya Brando, som blant annet Leonardo di Caprio har feriert på, er et ferieparadis i særklasse hvor du garantert ikke møter naboen.

Oslo, 21. oktober, 2015

For mer informasjon og/eller bilder kontakt:

lena@flerveis.no, tlf 92281518, Lena Petersson, Flerveis Kommunikasjon

rek@australiareiser.no, 23 31 77 00, Rolf-Eirik Kjeseth

Priser:

Fra kr 47 000 – p.p. med seilskuten Wind Spirit inkl. fly

Fra kr 50 000,- p.p. med lasteskipet ”Aranui 5” inkl. fly

• Livsstil, mote, fritid

• rederi
  • skip
  • seilturer
  • drømmeseilas
  • windstar cruises
  • wind spirit
  • tahiti
  • the brando
  • fransk polynesia
  • cruise
  • bora bora

Fijireiser er en del av Australiareise-gruppen. Gruppen er norskeid selskap med kontorer i Oslo, Stockholm og Aarhus, og er størst i Skandinavia på reiser til Australia, New Zealand, Stillehavet og reiser jorden rundt. Selskapets spesialister skreddersyr reiser for både individuelle og grupper. Selskapene Fijireiser, Australiareiser, STA travel og Grupperundreiser tilhører Australiareise-gruppen.

Rolf Eirik Kjeseth

Pressekontakt Adm.dir 23317705