Nyhet -

ZIPCAR UTVIDER VIRKSOMHETEN SIN MED LANSERINGEN AV BILDELINGSKONSEPTET I NORGE - I PARTNERSKAP MED OBOS

• Zipcar, verdens ledende bildelingsnettverk, lanseres i Norge, og tilbyr alle OBOS-medlemmer og OBOS-beboere et fordelaktig Zipcar-medlemskap
  • En ny tjeneste gir OBOS-medlemmer tilgang til et utvalg av biler, hver gang de trenger det, uten det ekstra styret og kostnadene som følger medet eierskap
  • Norsk lansering følger en vellykket utrulling i Island - og demonstrerer sin sterke forpliktelse til det nordiske markedet

NORGE,

6. november 2018:

Zipcar, verdens ledende bildelingsnettverk, kunngjorde i dag lanseringen av sin bildelingstjeneste i Oslo, i samarbeid med OBOS, Norges største boligbyggelag og boligforvalter. Dette betyr at alle 435 000 OBOS-medlemmer kan registrere seg for et unikt Zipcar-medlemskap *, noe som gir umiddelbar tilgang til Zipcar's bildelingstjeneste i regionen.

Oslo ble nylig tildelt prisen som Europas grønne hovedstad 2019, i anerkjennelse for sin innovative og konsekvente tilnærming til å takle klimaendringene. Denne anerkjennelsen gjør Oslo til det perfekte markedet for Zipcar-tjenesten, som igjen gir OBOS sine beboere fleksibilitet til å kombinere bildeling med turgåing, sykling og offentlig transport. OBOS har bygget mer enn 100 000 boliger, som representerer en fjerdedel av Oslos boligmasse.

Bildeling er en ideell løsning for mange OBOS-beboere, da det gir fordel og fleksibilitet å få tilgang til bil uten behovet for permanent parkeringsplass. Mark Servodidio, president, International, Avis Budget Group, kommenterer, "Vi er glade for å samarbeide med OBOS og å kunne tilby deres beboere tilgang til Zipcar, vår bildelingstjeneste, samt å hjelpe byen med å nå sine transportmål. Dette er vår andre lansering i Norden, og vi gleder oss til å ønske nye medlemmer i Oslo velkommen til vårt globale nettverk av over en million medlemmer. "

Daniel Kjørberg Siraj, administrerende direktør i OBOS, legger til: "Det er spennende å få jobbe med Zipcar i Norge, slik at våre beboere kan nyte fordelene ved å ha tilgang på bil uten det ekstra styret og kostnadene som følger med et eierskap, enten det er for et par timer eller noen dager. I fjor innførte vi en bildelingsløsning til våre medlemmer og kunder, men Zipcar leverer en enda bedre og enklere løsning med gode medlemspriser. "

Zipcars utrulling i Oslo demonstrerer videre engasjementet for å levere på etterspørselen i Norden, samt å utvikle det internasjonale fotavtrykket, som allerede inkluderer en veletablert tilstedeværelse i over 500 byer og tettsteder i Europa, Nord-Amerika og Asia -Pacific. Som en pioner i bildelingskonseptet i nesten 20 år, utvider Zipcar sin oppføring i Norge det globale nettverket.

SLUTT

Om Zipcar

Zipcar er verdens ledende bildelingsnettverk, drevet av en misjon for å muliggjøre enkel og urbant byliv. Zipcar opererer i byområder og universitetsområder i over 500 byer og tettsteder i hele Østerrike, Belgia, Canada, Costa Rica, Frankrike, Island, Norge, Spania, Taiwan, Japan, Tyrkia, Storbritannia og USA. Zipcar tilbyr det mest omfattende, mest praktiske og mest fleksible bildelingsalternativet som er tilgjengelige. Zipcar er et datterselskap av Avis Budget Group, Inc. (Nasdaq: CAR), en ledende global leverandør av mobilitetsløsninger. Mer informasjon er tilgjengelig på www.zipcar.com.

For mer informasjon:

Zipcar International forespørsler: