Alle gode ting er 18

Reiselivsbransjens egne har for 18. året på rad kåret Avis til beste leiebilselskapet under Grand Travel Award som fant sted mandag ettermiddag.

– Det er ingen selvfølge å vinne denne prisen, selv om det er den 18. på rad. Bak hver av disse prisene er det lagt ned mye arbeid fra mange dyktige medarbeidere. Når reiselivsbransjens egne folk synes vi fortjener denne utmerkelsen, er det på mange måter den beste motivasjonen vi som selskap kan få. Det bekrefter at reisebyråenes kunder fortsatt er fornøyde med å leie bil gjennom Avis, og at byråene opplever oss som en god samarbeidspartner, sier Anders Tveit, country manager i Avis Norge.

Det har skjedd mye i selskapet etter at det fikk norske eiere. Med en kombinasjon av egeneide- og
franchisekontorer som har utstrakt grad av ansvar for egen drift og resultat har de enkelte utleiekontorene tatt et mye større eierskap til kundeopplevelsen. Det ser ut til at kundene også opplever dette. Avis forbedret sin posisjon i «Norsk Kundebarometer» med 32 plasser fra
2011 til 2012.

– Vi skal glede oss over denne prisen og fortsette arbeidet for å hele tiden bli litt bedre, og bevise at vi også er sultne på en utmerkelse nummer 19, sier Tveit. Vår strategi om å skape lojalitet og vekst bygger opp under at vi holder riktig fokus på gode kundeopplevelser også i 2013.

Om prisen
Grand Travel Award deles ut hvert år til bransjens beste leverandører.

Prisen bygger på landets største undersøkelse blant landets reisebyråansatte.

En egen komité nominerer finalistene innen ulike kategorier ut fra leverandørenes utvikling det siste året og på salgsvolumet gjennom reisebyråer.

Alle de nominerte blir deretter gitt en karakter av et landsrepresentativt utvalg av reisebyråansatte.

Det er bladet Travel News som står bak undersøkelsen og prisutdelingen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Anders Tveit, country manager, telefon 916 97 897

• bilutleie
  • reiseliv
  • grand travel award

Om Avis
Avis Bilutleie drives i Norge, Sverige og Danmark gjennom selskapet RAC Holding AS. Totalt har virksomheten en flåte på ca. 15 000 biler, der ca. 8 000 biler er fordelt på egeneide utleiekontorer, og ca. 7.000 biler leies ut gjennom et veletablert og regions dekkende nettverk av franchisekontorer. Totalt står utleienettverket av 400 utleiekontorer i Skandinavia med en samlet leieomsetning på NOK
1,4 milliarder.