Avis Møre og Romsdal får gjev pris - Norges beste Avis-bedrift

Møre og Romsdal bilutleie AS er kåret til Årets lisenstaker i Avis for 2011. Prisen får de i konkurranse med 170 utleiekontorer fra hele landet.

– Det er stor stas å få denne prisen og bli belønnet for vårt harde arbeid – det føles som et ekstra kvalitetsstempel, sier Sølvi Blindheim Skjong eier av Avis Møre og Romsdal bilutleie AS, som vant årets lisenstaker for Avis i 2011.

Skjong og kollegaene blir blant annet hedret for at de representerer Avis på en imponerende måte i tillegg til at de fremstår som et motivert team som gjør mye for å skape lokale relasjoner.

– Trivsel og samhold er veldig viktig hos oss. Selv om det er få ansatte på hver enkelt stasjon jobber vi likevel med å bygge team, også på tvers av stasjonene. Vi ønsker ikke å jobbe mot hverandre, men med hverandre, sier Skjong.

Hun eier Avis Møre og Romsdal bilutleie som driver Avis i Kristiansund, Molde, Ålesund Vigra og Åndalsnes. Tilsammen er bilparken på ca. 350 biler. 1. mars overtok Møre og Romsdal bilutleie driften av Budget bilutleie i samme område.

Støtter lokalmiljøet

Skjong har drevet firmaet i fem år og vært med i Avis systemet lenge før det. I løpet av denne tiden har hun ikke bare skapt en solid omsetningsøkning og god lønnsomhet, men også bygget opp gode relasjoner i lokalmiljøet.

– Vi er veldig opptatt av å ta vare på vårt nærmiljø, for eksempel kjøper vi inn alle bilene fra lokale bedrifter, noe som bygger relasjoner på en helt ny måte. Vi forsøker også å vise de lokale kundene at vi setter stor pris på dem ved å tilby dem god service uansett hvor i verden de ønsker å leie bil, sier Skjong.

Full gass i 2012

– Vi har i tillegg en målsetning om å alltid virke tillitsvekkende og seriøs i alle ledd. Våre kunder vet at vi stiller opp dersom noe skulle skje. Jeg kan for eksempel nevne en kunde som for litt siden ikke fikk start på bilen etter å ha glemt å skru av lysene – han ringte oss, og i løpet av 4 minutter var vi på plass med ny bil, sier Skjong. Fjern tekst om Avis under her

Hun avviser at de med denne prisen i lommen lar seg friste til å sette på cruisekontrollen

– Vi skal fortsette å jobbe iherdig for å vise både kunder og lokalt næringsliv at vi gir kvalitet både i service og utstyr. Våre kunder vet at de kan stole på oss og det skal de fortsette med, sier Skjong.

Fortjent vinner

Prisen for Årets Avis lisenstaker bedrift ble delt ut under 60-års jubileum til i Avis Norge lørdag 5. mai. Det er 19. gang denne prisen blir delt ut. Dette er andre gang Avis Møre og Romsdal bilutleie AS mottar denne prisen på 4 år.

– Avis Møre og Romsdal har helt klart fortjent å vinne årets pris. De har jobbet målrettet og vist hvor viktig det er med lokal markedsføring og lokal relasjonsbygging, sier norgessjef Anders Tveit i Avis.

Møre og Romsdal bilutleie vant prisen for Årets Eksterne Franchise, mens Avis Gardermoen vant prisen for Årets Interne Franchise.

For ytterligere informasjon, vær vennlig og kontakt:
Sølvi Blindheim Skjong, eier av Avis Møre og Romsdal bilutleie AS, mobil 911 70 323
Anders Tveit, Country manager, mobil 916 97 897

• avis
  • bilutleie
  • møre og romsdal bilutleie as
  • avis møre og romsdal
  • årets eksterne franchise