Ole Grønvold ny administrerende direktør i RAC Norway

Ole Grønvold (42) er ansatt som ny administrerende direktør i RAC Norway AS. Med bakgrunn fra blant annet Bertel O. Steen, Chrysler/Jeep Norge, A-K maskiner, SAGA Corporate Finance og Sandven Gruppen blir Grønvold sentral i videreutvikling av RAC Norway.

Ole Grønvold tiltrer stillingen som administrerende direktør i RAC Norway AS, som driver bilutleiekjedene Avis og Budget i Norge. Grønvold har bred og imponerende ledererfaring, blant annet som administrerende direktør i Chrysler/Jeep i Norge, A-K maskiner, som partner i SAGA Corporate Finance og de siste månedene som COO i Sandven Gruppen AS.

—Ansettelsen av Grønvold er et viktig strategisk grep for RAC Norway. Hans erfaring vil bety mye i arbeidet med å styrke og videreutvikle RAC Norway og den unike markedsposisjonen Avis har. Grønvold kjenner bransjen svært godt, i tillegg til at han har sittet i styret i RAC Holding, og derfor kjenner selskapet godt, sier CEO Dag Andre Johansen i RAC Holding AS.

Bred bransjekunnskap

Ole Grønvold er utdannet sivilingeniør fra NTH med fordypning i industriell økonomi og ytterligere spesialisering fra NTNU.  En av hans viktigste oppgaver vil være å styrke driften og arbeidet med å bygge enda sterkere merkevarer på det norske markedet, og gi kundene et enda bedre produkt og bedre opplevelse.

—Grønvold har inngående kunnskap om bilbransjen i Norge, god kompetanse om kjededrift og salg og markedsføring av sterke merkevarer. Han har i tillegg en sterk kommersiell sans og er en erfaren og god leder. Vi ønsker ham hjertelig velkommen til RAC Norway, sier Johansen.

Om Avis og Budget

Avis og Budget bilutleie drives i Norge, Sverige og Danmark gjennom
selskapet RAC Holding AS. Totalt har virksomheten en flåte på ca. 18 000 biler,
der ca. 9 000 biler er fordelt på egeneide utleiekontorer, og ca. 9.000 biler
leies ut gjennom et veletablert og regions dekkende nettverk av
franchisekontorer. Totalt består utleienettverket av 500 utleiekontorer i de
fire landene med en samlet leieomsetning på NOK 1,5 milliarder. For mer informasjon, vennligst kontakt:

Dag Andre Johansen, CEO RAC Holding AS

Tlf. 66 77 10 00 eller e-post: dag.andre.gimle.johansen@racscandinavia.com

Om Avis
Avis Bilutleie drives i Norge, Sverige og Danmark gjennom selskapet RAC Holding AS. Totalt har
virksomheten en flåte på ca. 15 000 biler, der ca. 8 000 biler er fordelt på egeneide utleiekontorer, og
ca. 7.000 biler leies ut gjennom et veletablert og regions dekkende nettverk av franchisekontorer.
Totalt står utleienettverket av 400 utleiekontorer i Skandinavia med en samlet leieomsetning på NOK
1,4 milliarder.