Avdelingsleder Espen Grande

Ny gapahuk i populært fritidsområde

Det skal lages en gapahuk ved Kaffeholla ved Vardnesfjelløypa på dugnad. For å få til dette er dugnadsgruppa avhengig av støtte og dette gir Berggård Amundsen sin avdeling i Finnsnes som en del av "Blå uke", et initiativ der hver av den familieeide elektrogrossistens 25 avdelinger rundt om i landet velger et lokalt formål å støtte.

• For oss i Berggård Amundsen er det viktig å være lokale; vi føler et eierskap til lokalsamfunnet og alle de som bor der servicesenteret vårt ligger. Det føles derfor helt riktig for oss, gjennom Blå uke, å støtte sportsklubben Saga i Bryggerhaug i Tranøy kommune med å lage en gapahuk ved Kaffeholla, sier avdelingsleder Espen Grande.

Dette er et flott tiltak for alle som bor i nærområdet og tilrettelegger for utfart, rekreasjon og friluftsliv. En gapahuk ved det populære samlingsstedet Kaffeholla kan være det som gjør at man kommer seg ut på tur og er et flott turmål for både store og små. Turen til Gapahuken, som ligger ved Vardnesfjelløypa, er i et lett terreng som passer for alle, og når man kommer frem kan man fyre i bålpanna og nyte sola. Det vil også lages toaletter, og gapahuken vil ha hensiktsmessig utstyr som førstehjelpsskrin og spade.

Forslaget om å støtte Kaffegropa kom fra en av våre kunder – Stig-Are Svestad fra Haneseth Midt-Troms AS; «Det er viktig for oss å få folk ut i marka og tilrettelegge for at de får en god opplevelse. Ved Kaffeholla er det skapt minner for barn og voksne i mange år og vi håper at en gapahuk som gir tak og ly for vinden kan bidra til at enda flere for gode minner ute i marka. Vi setter opp Gapahuken på dugnad og blir rørt av bidraget vi får av Berggård Amundsen sitt servicesenter på Finnsnes,» avslutter Stig-Are.

Gapahuken skal bygges på dugnad av Saga sine medlemmer – gulvet legges i sommer og den skal være ferdig før årsslutt.

Blå uke

Ideen til Blå uke kom fra Tyskland og den europeiske organisasjonen for frittstående, familieeide elektrogrossister, FEGIME, der Berggård Amundsen er medlem.

- Den samfunnsnyttige satsingen som FEGIME for noen år siden etablerte som FEGIME day, ble til en hel uke hos oss, forteller Hege Amundsen Elvestad, administrerende direktør i selskapet og tredje generasjon ved roret.

Det er kombinasjonen av å være den eneste norske, familieeide elektrogrossisten og å satse på lokal tilstedeværelse i hele landet, som til sammen vekket idéen til det som har blitt "Blå uke".

- Ettersom vi har 25 Servicesentre spredt over hele landet synes vi det er hyggelig å bidra med noe positivt – å gi noe tilbake – der vi faktisk er, forklarer hun.

Servicesentrene er fagbutikker for elektrikere, og det er medarbeiderne på hvert enkelt servicesenter som har bestemt hvilket formål de vil støtte lokalt. Kundene inviteres også til å komme med forslag og være med på gaven som i tillegg til finansiell støtte kan omfatte materiell og elektrikertjenester. Det er Haneseth Midt-Troms AS et utmerket eksempel på.

Det er overskuddet av salget av Blå uke kampanje-produkter som gode leverandører har gitt ekstra hyggelige priser på, som avgir størrelsen på pengegaven.

Overrekkelse av gaven

På Finnsnes gleder avdelingsleder Espen Grande og hans kollegaer seg til å ta imot kundene i Blå uke, den første uken i juni. Servicesenteret blir pyntet med blå ballonger og blå informasjons- og kampanjeplakater, så det blir lett for kundene å se at det er en spesiell og blå uke.

Når Blå uke er omme og salget er avklart, blir det høytidelig overrekkelse av gaven.

Espen Grande

Avdelingsleder 77 85 28 80
Hege Amundsen Elvestad

Pressekontakt Administrerende direktør 951 35 260

Energien du trenger

Berggård Amundsen & Co AS er en selvstendig, norsk- og familieeid elektrogrossist etablert i 1946. Gjennom våre mange ProffPunkt rundt om i hele landet er vi lokalt til stede og nær kundene og deres hverdag. Vår posisjon i elektrobransjen gir oss en unik mulighet til å bidra i elektrifiseringen av Norge og det grønne skiftet. Det ligger til grunn i vår langsiktige, fremoverlente og vekstorienterte strategi om å levere energiløsninger som skal bety noe for generasjoner.

Berggård Amundsen & Co AS
Håndverksveien 25