Nytt medlemshotell til Best Western på Vestlandet

Nytt medlemshotell til Best Western på Vestlandet

1. februar går Klingenberg Hotel i Årdalstangen inn i Best Western, og dermed styrker Best Western Hotels & Resorts ytteligere sin posisjon på Vestlandet.

Det hyggelige hotellet innerst i Sognefjorden har 49 rom, konferansesaler med plass til totalt 100 personer, grupperom, flere restauranter og barer og store selskapslokaler. Hotellet har også trimrom med sauna og solarium. Klingenberg Hotel er et samfunnshotell for Årdalstangen og Øvre Årdal, 12 km unna. Årdalstangen ligger i et naturskjønt område tett på Jotunheimen, og det er mye turisme, nasjonal og internasjonal, både grupper og individuelle reisende, hele sommersesongen. Hotellet har også mye yrkestrafikk fra industrien i området. Hotellet er tilgjengelig fra Sogndal flyplass, ca 45 minutter unna, og fra Oslo tar det 4,5 timer med bil langs E16, fergefritt. Hovedvirksomheten til hotellet er kurs & konferanse, selskaper, yrkestrafikk, turisme og annen ferie/fritidstrafikk.

”Klingenberg Hotel er et veldig hyggelig hotell med god standard,” sier Hege Ramm, Country Manager Norway. ”Vi er glade for å få et Best Western hotell i dette området, og Årdalstangen er en viktig destinasjon spesielt med tanke på ferie/fritidsmarkedet. Våre andre medlemshoteller i området setter pris på tilskuddet, og ser at flere hoteller i kjeden genererer mer trafikk til alle.”

”Vi har rustet opp hotellet til dagens gode standard gjennom flere år,” sier Erling Eggum, eier og direktør av Klingenberg Hotel. ”Det er derfor naturlig nå å gå inn i et kjedesamarbeid for ytterligere å sette et kvalitetsstempel på hotellet. Valget falt på Best Western på grunn av deres profesjonelle salgs- og markedsarbeid både innen Ferie/Fritid, Yrkestrafikk og Kurs & Konferanse. Det er også viktig med kjedens brede distribusjon innen alle bookingkanaler, og vi har store forventninger til samarbeidet.”

For mer informasjon kontakt:

Erling Eggum, Eier og Direktør Klingenberg Hotel
erling@klingenberghotel.no

Hege Ramm, Country Manager Norway
hege.ramm@bestwestern.no

Om Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia

Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia er en medlemsorganisasjon med 130+ privateide Best Western hotell i Norge, Sverige, Danmark og Island. Engasjert vertskap setter sitt personlige preg på hotellopplevelsen for våre gjester. Samtidig har Best Western sine hoteller høye kvalitetskrav på hotellstandard, noe som gjør at du som gjest vet hva du kan forvente og at pris og produkt stemmer overens. Totalt finnes det over 4 000 Best Western hoteller i et 110- talls land, hvorav 150 hoteller i Norden, noe som gjør hotellkjeden til verdens største hotellfamilie.