Pressemelding -

Nå er den endelig her – Miss Bic – en kolleksjon av eksklusive tennere for kvinner

Bic introduserer nyheten Miss Bic. En kolleksjon av tennere med morsomme, moteriktige og glamorøse mønstre for kvinner som liker stilig design og form. En tenner fra Miss Bic har en like selvsagt plass i håndvesken som leppestiften og mobiltelefonen. Akkurat som med øvrige tennere fra Bic gjennomgår Miss Bic mer enn 50 kvalitetskontroller for å garantere sikkerheten og gi lang, trygg og pålitelig bruk.

For å lansere den nye kolleksjonen begir Bic seg inn i motebransjen og samarbeider med den verdenskjente designeren Oscar Carvello. Denne moteskaperen, som opprinnelig er fra Venezuela, fikk i oppdrag å designe en kjole av Miss Bic-tennere. Han skapte en fantastisk haute couture-kjole av 8521 Miss Bic-tennere som ble festet med en superhemmelig teknikk. Kjolen har fått stor internasjonal oppmerksomhet i mote- og mediekretser og den ble blant annet vist under moteuken i Milano. Akkurat nå kan den ses i kampanjer over hele Europa.

I Norge kommer Miss Bic i samarbeid med magasinet ELLE til å ha en konkurranse der premien er et gavekort på Net-A-Porter til en verdi av 10 000 kroner. Konkurransen kalles ”Mix and Match with Miss Bic” og den finnes på Bics Facebookside. Det hele går ut på at man skal laste opp eller beskrive et antrekk inspirert av en tenner fra kolleksjonen. Delta i konkurransen på www.facebook.com/bic.no

Ta en titt på Miss Bic-kolleksjonen og se hvordan det gikk til da kjolen ble skapt: http://www.mybiclighter.com/en/miss_bic_index.php

• Mote

• fashion
  • mote
  • kvinner
  • bic lighter
  • miss bic
  • bic

Bic Nordic AB är ett helägt dotterbolag till det internationella franska börsnoterade bolaget Societe Bic. Koncernen är världsomfattande med nästan 10.000 medarbetare i 65 länder. I Norden är BIC sedan 1959 representerat med bolag i Sverige med filialer i Danmark och Finland. Övriga Nordiska länder är representerade via distributörer. Det Nordiska huvudkontoret ligger i Göteborg. BIC koncernen tillverkar och omsätter produkter inom tre huvudområden; Skrivmateriel, tändare och rakhyvlar. Verksamheten omfattar kända varumärken såsom BIC, Tipp-Ex, Bic Kids och UHU.

Paula Garrido

Pressekontakt Trade marketing manager Tändare och rakhyvlar +46707 369851

Pernilla Jidbratt

Pressekontakt Trade marketing manager Skrivmateriel och Terra Cycle +46703-11 26 57