Biltema lanserer «Kjøp&Hent»

Pressemelding   •   nov 07, 2019 06:55 CET

Varehuskjeden fortsetter sin digitale utvikling, og lanserer nå tjenesten Kjøp&Hent i utvalgte varehus i Norden. Dette skjer samtidig som internett fyller 50 år. I Norge er Biltema på Jessheim først ute, og garanterer at varene er klare for henting innen 2 timer.

Etter en vellykket lansering av ny nettside våren 2018, og deretter lanseringen av «Mitt Biltema» tidligere i år, fortsetter Biltema å utvide og utvikle sin tilstedeværelse på nett. Målet er å møte kundenes behov og forventinger, for å gi kunden en enda bedre er å gi kunden en enda bedre handleopplevelse.

Varehussjef på Jessheim, Annie Grodås syns det er spennende å være først ute med konseptet Kjøp&Hent.

- Nå har vi også et tilbud til de som ønsker å bestille varene hjemme, og hente ferdig pakket her i varehuset». Siden lanseringen 30 oktober har bestillingene kommet jevnt inn, og etter hvert som kundene blir klar over mulighetene regner hun med at det blir et svært populært tilbud til mange kunder.

- Vi er veldig fornøyd med lanseringen i Norden! Vi tilbyr et 48- timers vindu for henting, med unntak av el-sykler og enkelte produkter som krever montering og lenger behandlingstid i butikken. Vi går målrettet frem og tar sikte på å få implementert Kjøp&Hent i alle de nordiske varehusene innen utgangen av 4. kvartal 2020, sier Daniel Berg som er digitalansvarlig i Biltema.

Fakta: Biltema lanserte Kjøp&Hent på fire pilotvarehus den 30 oktober 2019:

Jessheim, Norge

Gøteborg (Sisjön), Sverige

Helsinki, Finland

Esbjerg, Denmark

«Kjøp&Hent» skal være i alle varehus innen utgangen av 2020.

I over 50 år har vi utfordret markedet og presset priser på reservedeler, tilbehør og verktøy. Biltemas grunnvisjon -  å skape en rikere fritid for kundene våre med gode produkter til riktig pris. Med over 19 000 artikler innenfor åtte produktområder har vi i dag et av landets bredeste vareutvalg. Norge har i dag 65 varehus fra Kristiansand i sør til Alta i nord.