Køen var lang da Biltema åpnet dørene i Egersund

Flyvende start hos nye Biltema i Egersund

Biltema Airshow, med veteranflyet P-51 Mustang fløy oppvisning foran hundrevis som hadde stilt seg i kø for åpning av det nye Biltemavarehuset på Tengs i Egersund. De første kundene hadde vært på plass siden klokken 5 (!), og køen på flere hundre meter gikk etter hvert helt ut i veien da det ble bestemt å åpne dørene noen minutter før klokken 8.

Med gavekort på 500 kroner til de første hundre kundene og gode åpningstilbud var stemningen høy og åpningen suksessfull. Varehussjef Ingunn Ege er fornøyd med mottakelsen

- «Det er veldig gøy at så mange har møtt opp til vår åpning. Fredagen etter Kristihimmelfart er tradisjonelt sett en av Biltemas mest besøkte dager, og vi regner med rekord i Egersund i dag»

3700 kvadratmeter og over 19000 varer

- «Vi har hatt en fin vekst i både omsetning og kundemasse siden vi først åpnet i Egersund. Derfor har vi på mange måter vokst ut av de gamle lokalene, og både kunder og ansatte har hatt behov for et større varehus å boltre seg på» sier Ege.

Det nye varehuset er på 3700 kvm og har Biltemas fullsortiment med over 19 000 ulike varelinjer. «Det er bra at vi kan tilby våre kunder alle varene i vårt sortiment. Med store, lyse og oversiktlige lokaler gleder vi oss til å gi våre kunder en trivelig handleopplevelse i Egersund.

I over 50 år har vi utfordret markedet og presset priser på reservedeler, tilbehør og verktøy. Biltemas grunnvisjon -  å skape en rikere fritid for kundene våre med gode produkter til riktig pris. Med over 19 000 artikler innenfor åtte produktområder har vi i dag et av landets bredeste vareutvalg. Norge har i dag 64 varehus fra Kristiansand i sør til Alta i nord.

Laila Solberg

Pressekontakt 47333164

Biltema

Biltema - hele familiens varehus, består i dag over 68 varehus i Norge, tilbyr et bredt spekter av sykler og sykkeltilbehør, data- og mobiltelefontilbehør, maling, byggevarer, verktøy, husholdningsartikler og det du måtte trenge i hverdagen av fritidsprodukter. Alt til fornuftige priser med høy funksjonell verdi. Mange av varehusene inneholder dessuten caféer for å skape en enda bedre handleopplevelse. Biltema har utviklet seg til å bli hele familiens varehus, med mottoet "Hvorfor betale mer?"