Forsmak på en ny dimensjon luksus: BMW Concept X7 iPerformance

Forsmak på en ny dimensjon luksus: BMW Concept X7 iPerformance

Når BMW Concept X7 iPerformance får sin premiere under årets internasjonale bilutstilling i Frankfurt, drar ikke BMW bare lakenet av helt nytt modellkonsept – de viser forsmaken på det som blir merkets mest luksuriøse SUV.

BMW nyter stor suksess med sine SUV’er og modellrekken vil utvides kraftig i tiden fremover. Helt nye BMW X3 lanseres i høst og lanseringen av helt nye BMW X2 nærmer seg også. Med BMW Concept X7 iPerformance bekrefter BMW at det utvides oppover i X-modellenes rekker også. Konseptbilen gir et inntrykk av det som blir merkets mest luksuriøse SUV og tar rollen som storebror for BMW X5 og BMW X6.

En studie i modernitet og luksus
Konseptbilen gir en rekke inntrykk av designen og egenskapene til den fremtidige produksjonsmodellen som lanseres i 2018.

­­­– I mai hadde BMW Concept 8-serie sin premiere, i august avduket vi BMW Concept Z4 og nå avduker vi BMW Concept X7 iPerfomance. Sammen med en rekke andre kommende lanseringer, er disse konseptbilene et tydelig signal på at vi er i gang med den største modelloffensiven i BMW’s historie, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

På verdenspremieren til BMW Concept X7 på bilutstillingen i Frankfurt, bærer konseptbilen

iPerformance-emblemet, slik som alle BMW’s plug-in hybrider. Den elektriske motoren ombord kombineres med en BMW TwinPower bensinmotor, noe som gir mulighet for å kjøre helt utslippsfritt.

Et nytt ansikt i BMW X-familien
BMW Concept X7 iPerformance har et utpreget kraftig og luksuriøst utseende, med oppsiktsvekkende eksteriør med tydelige linjer. Klare, vertikale proporsjoner med betydelig bakkeklaring sørger for at det ikke er noe tvil om dette er X-modell. På samme tid har BMW tatt designspråket i en helt ny retning på den store SUV’en. Med en stor vertikal nyregrill, smale og langstrakte laserlys, og store luftinntak er fronten på BMW Concept X7 iPerformance kraftfull og særegen.

På innsiden i konseptbilen blir man møtt av et romslig interiør med plass til seks personer, bestående av luksuriøse materialer og et høyteknologisk infotainmentsystem. Et stort panoramaglasstak sørger for ytterligere romfølelse og åpenhet. I kjent BMW-stil er interiøret førerfokusert ved at instrumentpanelet og midtkonsollen omfavner førersetet og skaper en erketypisk cockpit-følelse.

– I årene fremover vil vi lansere flere elektriske modeller, vi vil lansere volummodeller, nisjemodeller og luksuriøse modeller, noe både BMW Concept 8-serie og BMW Concept X7 iPerformance tydelig bekrefter, avslutter Tegneby.

*Ingen tekniske data er tilgjengelig siden bilen er en konseptmodell.

For internasjonal pressemelding, klikk her.