Forsmak på fire dører: Helt nye BMW 8-serie Gran Coupe nærmer seg

Pressemelding   •   mai 03, 2019 17:05 CEST

For rett over ett år siden, ble konseptbilen «BMW Concept M8 Gran Coupe» vist frem for første gang. BMW bekreftet da med konseptbilen at den helt nye 8-serien også vil komme som en firedørs Gran Coupe. Nå røpes noen av de endelige linjene på den sportslige og luksuriøse modellen som lanseres senere i år. Og, ja: Det kommer også en BMW M8 Gran Coupe.

– Helt nye BMW 8-serie Gran Coupe er sportslighet og luksus, pakket inn subtil eleganse med fire dører – et alternativ for de som ønsker en dose ekstravagansa og kjøreglede, både i hverdagen og til de lengre kjøreturene, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Helt nye BMW 8-serie Coupe og Cabriolet er nettopp lansert. Snart avdukes det tredje familiemedlemmet i den nye generasjonen BMW 8-serie. Med lengre akselavstand, fire dører og et stort bagasjerom, komplimenteres modellserien. Helt nye BMW 8-serie Gran Coupe lanseres i september, men allerede i juni vil bilen vises for første gang. Da blir også mer informasjon og tekniske detaljer tilgjengelig.

– Sammen med helt nye BMW X7 og den markant oppgraderte 7-serien, er den helt nye BMW 8-serien et tydelig eksempel på at BMWs pågående modelloffensiv gjelder i alle segmenter, også i de mest luksuriøse. De mest kjøreglade kan også snart se frem til en M-versjon av alle de tre modellene i den helt nye 8-serien, avslutter Tegneby.