Brother lanserer ny selvlaminerende tape for merking av ledninger og kabler

Brothers nye selvlaminerende tape er godt egnet for bruk i datasentre. Etiketten lamineres under utskrift, slik at det ikke lenger er nødvendig å dekke over hele utskriftsområdet. Denne prosessen kan gjøre det raskere å sette på etiketter og bidra til lavere kostnader.

Tapen er praktisk for installatører, som nå kan bruke en 24 mm bred Brother-tape til merking av CAT6A-kabler med større diameter, uten behov for å skalere opp til en bredere tape.

Henning Elkjær, Nordic Marketing Director & Sales Director, Brother Nordic A/S, sier: «Innen markeder som elektro, nettverksinfrastruktur og industri er det avgjørende å ha en etikett som du vet tåler tidens tann, ved at den holder seg lesbar og intakt selv under røffe forhold.
Serien byr på et omfattende utvalg, slik at den profesjonelle brukeren alltid skal kunne finne en løsning for å innføre det tydelige, holdbare og oversiktlige identifiseringssystemet som er så viktig i disse bransjene.»

Den nye selvlaminerende tapen er et ledd i Brothers anerkjente tapeserie beregnet for profesjonelle brukere – nå kalt Pro Tape-serien. Tapen gir mer holdbar, fleksibel og kostnadseffektiv merking for elektrikere, teknikere innen nettverksinfrastruktur og fagfolk innen industrielle markeder.

Tapene er tilgjengelige for spesifikke bruksområder og miljøer og består av solide og holdbare materialer og klebemidler av profesjonell kvalitet. De oppfyller dermed alle behov for merking i virksomheten.

Pro Tape-serien omfatter sju typer tape i forskjellige bredde- og fargekombinasjoner:

• Sterk og klebende, laminert etikett utformet for jevne, strukturerte og pulverbelagte overflater
  • Selvlaminerende tape som beskytter etiketter og forsegler dem permanent ved å legge over et laminert lag. Ideell for kabler, inkludert CAT6A
  • Fleksibel ID-laminert tape beregnet for kabelstrips og flagg
  • Krympestrømpe laget av en spesiell type ikke-klebende tape som fester seg til kabelen når den har krympet.
  • Formklipt ulaminert flaggetikett som er ideell for fiberoptikk og andre tynne kabler
  • Sikkerhetslaminert tape som tydelig viser om etiketten har blitt tuklet med, i tillegg til at den heller ikke kan settes på igjen etter at den er tatt av
  • Stensiltape har et varmefølsomt lag som gjør det mulig for blekk, væsker eller kjemikalier å passere gjennom tapen for direkte merking av komponenter eller deler.

Hvorfor profesjonelle etiketter?

For å sikre holdbarhet under de røffe forholdene de kan bli utsatt for, har de laminerte Brother P-touch-etikettene gjennomgått en rekke grundige tester, slik at brukerne kan
føle seg trygge for at etiketten varer lenge. Testing har vist at etikettene holder seg på
plass og fortsatt er leselige selv om de utsettes for ekstreme temperaturer, slitasje og kjemikalier.

Jevne og strukturerte overflater

Ifølge uavhengige tester er den sterke klebetapen i gjennomsnitt tre ganger sterkere på strukturerte overflater enn Brothers standardtape Dette gjør den ideell for elektropaneler
og serverrom.

Identifisering av ledninger og kabler

Fleksibel ID-tape og selvlaminerende tape har et spesielt sammensatt klebemiddel som gjør at den fester seg godt rundt krumme overflater med en minste diameter på 3 mm.

I tillegg er den hardføre krympestrømpen UL-godkjent som en UL224-komponent med klassifiseringen VW-1.

Brukerne kan være trygge med tanke på samsvar. Tapene gjør det enklere for elektrikere
å overholde kravene til merking av kabler, og for teknikere innen nettverksinfrastruktur å overholde ISO/IEC 14763-2- og ANSI/TIA-606-C-standardene.

Pro Tape-serien passer til P-touch merkemaskiner til håndverkere, som for eksempel merkemaskinen PTE550WVP.

Det anbefales at Pro Tape brukes i kombinasjon med en Brother merkemaskin for å sikre samsvarende og fungerende etiketter.

• Data, telekom, IT

• brother norge
  • p-touch merkemaskiner
  • vertikale bransjer