Skriv ut direkte fra din smarttelefon

Brothers nye serie profesjonelle multifunksjonsskrivere byr på så å si alt ‒ både i A4 og A3. Den første modellen i serien er Brother MFC-J6920DW. Den er en kompakt, rask og pålitelig skriver med funksjoner som ingen andre har ‒ i hvert fall ikke i denne prisklassen. Den nye MFC-J6920DW er altså Brothers første multifunksjonsskriver med NFC.* Den gjør det mulig å skrive ut bilder og dokumenter fra en smarttelefon bare ved å holde telefonen i nærheten av skriveren. Du trenger ingen ledninger eller trådløst nettverk (Wi-Fi).

De senere årene har Brother vært blant de fremste innovatørene innen konvensjonelle kontormaskiner og skrivere.

Nylig har Brother også gjort utskrifter i det store A3-formatet tilgjengelig for alle. Brothers Print 3.0-generasjon kompakte multifunksjonsskrivere byr på helt nye muligheter, slik at man kan bruke den allsidige kontorskriveren til å skrive ut flygeblader, bilder og tegninger i dobbelt så stort format som vanlig ‒ uten at det gjør skriveren dyrere enn andre alt-i-ett-maskiner av høy kvalitet.

Nå introduserer Brother en multifunksjonsmaskin med innebygd trådløs NFC (Near Field Communication). Denne teknologien er spådd en lysende fremtid, særlig for smarttelefoner.

Hvis du har en smarttelefon med NFC,* er det bare å holde den i nærheten av Brother-skriveren MFC-J6920DW, så vil bilder og dokumenter fra smarttelefonen din i løpet av kort tid skrives ut på papir. Mange nye smarttelefoner med Android og Windows har NFC*.

Superavansert multifunksjonsskriver
Brother har integrert den praktiske NFC*-teknologien i sin nye skriver MFC-J6920DW, som er flaggskipet i en ny serie A3 multifunksjonsskrivere for profesjonell bruk.

MFC-J6920DW er kompakt ‒ den måler bare 50 x 35 cm ‒ og med sin robuste og pålitelige design dekker den lett behovene ved et travelt kontor. Videre har den nye Brother-modellen intelligente funksjoner som gjør det lettere å jobbe med dokumenter, utskrifter, skanninger osv. Alt dette er bygget inn i en stilig skriver med en anb. utsalgspris på kr 3600,- inkl. MVA.

Brother MFC-J6920DW kan skrive ut 20 images** per minutt i farger og 27 sider** per minutt i farger. Du kan skrive ut, skanne og fakse i både A4- og A3-format, og dupleks ‒ altså utskrift på begge sider av arket ‒ er tilgjengelig både i A4 og A3. Utskriftene holder høy kvalitet med opptil 6000 x 1200 dpi.

Det nye multifunksjonelle flaggskipet fra Brother betjenes med en 9,3 cm stor berøringsskjerm. Maskinen leveres med en automatisk dokumentmater som tar 35 ark, og arkskuffen til MFC-J6920DW kan romme inntil 2 x 250 ark. Dermed er det mulig å ha to forskjellige arktyper eller arkstørrelser i maskinen samtidig.

En oversikt over de nye funksjonene
Nye MFC-J6920DW er sertifisert med det nordiske miljømerket Svanen for sitt lave strømforbruk og sin resirkuleringsvennlige utforming. I tillegg leveres den med nye Brother Apps & Solutions, som gjør dagligdagse gjøremål som skanning og kopiering både enklere og mer tidsbesparende.

Her får du en kort oversikt over de mange nye funksjonene i Brother MFC-J6920DW:

•  Skann dokumenter og gjør dem om til redigerbare Office-dokumenter. Tekst og tall presenteres i TXT-format og bilder i JPEG-format.

•  Kopier og skann utvalgte deler av et papirdokument. Bare tegn en rød sirkel rundt det aktuelle området før du skanner eller kopierer det.

•  Hold orden på håndskrevne notater med en Note Scan-app. Den sorterer notatene automatisk og konverterer dem til JPEG-format, slik at det bli lett å vise dem på f.eks. smarttelefoner, nettbrett og bærbare datamaskiner.

•  Logg på rett fra Brother-skriveren til nettkontoer og skann eller kopier f.eks. bilder til Facebook, Microsoft SkyDrive®, Google Drive™, Picasa™ Flickr ® eller Evernote®.

•  Skriv ut direkte fra eller skann direkte til minnepinner.

•  Skriv ut rett fra smarttelefoner med Near Field Communication (NFC) ‒ du trenger verken et Wi-Fi-nettverk eller ledninger. NFC* er tilgjengelig på de fleste nye Android-telefoner.

•  Skriv ut fra og skann direkte til mobile enheter over trådløse nettverk. Bruk enten Brothers egne gratis app iPrint & Scan eller tjenester som Apple AirPrint*** eller Google Cloud Print™.

* Near Field Communication (NFC) er en ny trådløs standard for korte avstander som gjør det mulig å overføre data mellom to enheter uten et Wi-Fi-nettverk eller lignende. Det er bare å plassere smarttelefonen i nærheten av den NFC-aktiverte enheten, f.eks. en skriver eller en salgsautomat. Mange nye Android- og Windows-smarttelefoner er NFC-kompatible, men foreløpig ikke Apple iPhone.
** Utskriftshastighet for standarden ISO/IES 24734.
*** AirPrint og AirPrint-logoen er varemerker tilhørende Apple Inc.

Pris og tilgjengelighet
Brother MFC-J6920DW er tilgjengelig hos mange av Brothers forhandlere.
Anb. utsalgspris  kr 2880,- ekskl. MVA (kr 3600,- inkl. MVA).

Les om alle tre modellene i serien på www.brother.no/a3

For mer informasjon, vennligst kontakt
Country Manager Geir Langedrag, Brother Norge, filial til Brother Nordic A/S
E-post: geir.langedrag@brother.no

Forslag til bildetekster:
(1)
Brother MFC-J6920DW er en profesjonell multifunksjonsskriver. Med sine mange apper og tidsbesparende funksjoner vil den nye Brother-maskinen raskt bli kontorets populære "altmuligmaskin", som utfører de fleste oppgaver på en rask og effektiv måte.

(2)
Brothers nye MFC-J6920DW byr på utskrifter, skanning, kopiering og faksing i både A4- og A3-størrelse. Alt dette er bygd inn i en kompakt, energigjerrig og resirkuleringsvennlig enhet. Denne nye Brother-modellen har en anb. utsalgspris på kr 3600,- inkl. MVA.

(3)
Brother MFC-J6920DW er den første multifunksjonsskriveren i det nordiske markedet med teknologien NFC (Near Field Communication). Bare hold smarttelefonen din i nærheten av skriveren, så vil telefonens tekster, filer og bilder skrives ut trådløst. Du trenger verken Wi-Fi-nettverk eller ledninger.

((Bildene er til fri benyttelse.))

• Data, telekom, IT

• near field communication
  • a3