Skriveradministrasjon gir økt sikkerhet og redusert papirforbruk

Brother lanserer en ny og meget brukervennlig løsning for å overvåke og administrere skrivere via nettverket. B-guard passer til alle bedrifter, uansett om de har en eller flere skrivere stående. Systemet øker sikkerheten, kontrollerer kostnader og reduserer forbruket.

Dermed er det gode nyheter til alle bedrifter, organisasjoner og offentlige etater uavhengig om de har en eller flere skrivere å holde styr på.

Brother har nemlig lansert B-guard som er en av markedets mest effektive verktøy for å styre og overvåke hele skriverflåten.

Sentral styring av skrivere via nettverket gir flere fordeler enn bare å overvåke skriverbruk og hvem som skriver ut hvor mye. B-guard bidrar til redusert papir- og tonerforbruk, B-guard øker sikkerheten og forhindrer at dokumenter havner i feil hender. I tillegg bidrar B-guard til redusert papiravfall.

Anvendelig
Brother nevner helsevesenet med sykehus og utdanningssektoren med skoler og universiteter, som typiske områder hvor B-guard kan være til stor nytte.

B-guard er også ideell for mange andre bransjer og sektorer med større utskriftsvolum, skanning og kopiering - hvor både IT- og finansavdelingen ønsker bedre kontroll med papir- og rekvisitakostnadene.

"Effektiv og økonomisk drift er nøkkelord i den moderne IT-verden. Dette gjelder også skrivere som mange bedrifter ikke har oversikt over i samme grad som sine PC-er og servere. Hvor mange kan på stående fot opplyse om sine utgifter forbundet til papir- og rekvisita forbruk, eller hvor mange brukere som skriver ut på bedriftens mange skrivere?" sier Country Manager Geir Langedrag hos Brother Norge, filial til Brother Nordic A / S.

Geir Langedrag legger til at sikker utskrift ofte er et sårt og forsømt område innen bedrifter og offentlig sektor. Med Brothers nye B-guard får administrator full kontroll over hvem som skriver ut hva og dermed vil viktige papirer ikke havne i gale hender .

Smarte funksjoner

B-guard fra Brother inneholder en rekke praktiske funksjoner som alle avdelinger i en organisasjon kan ha glede av.

IT-avdelingen kan for eksempel gi bestemte utskriftskvoter til de forskjellige brukerne, mens regnskapsavdelingen kan ha nytte av B-guard avanserte rapporteringsverktøy. Dette verktøyet kan bl.a. vise hvor mye de ansatte skriver ut. Verktøyet kan også brukes til å identifisere og finne ut hvilket utskriftsbehov avdelinger og ansatte har, og om de har behov for større eller mindre skrivere. På denne måten kan kostnadene for skriverparken reduseres.

Standard og Professional versjonen
Brothers nye B-guard er tilgjengelig i to forskjellige versjoner. Standardversjonen er rettet mot bedrifter i alle størrelser som ønsker å forbedre kontrollen over sitt forbruk av skriverrekvisita.

B-guard Professional er rettet mot selskaper med en større maskinpark og tilbyr en rekke ekstra funksjoner som standardversjonen ikke har.

Dette gjelder f.eks. Scan Direct hvor du kan skanne direkte til en e-postadresse fra en hvilken som helst enhet med Brother Solutions Interface (BSI).

BSI-grensesnittet gjør det også mulig å låse alle funksjonene til en alt-i-ett-skriver.

Pull printing er en annen funksjon som er tilgjengelig med den profesjonelle programvaren. Den gjør det mulig for brukeren å skrive ut sine utskriftsjobber fra en valgfri enhet i nettverket. De trenger bare å skrive inn en PIN-kode på kontrollpanelet eller dra et ID -kort gjennom en påmontert kortleser.

Til slutt, via B-guard Professional kan brukeren enkelt koble til, overvåke og kontrollere utskrift fra mobile enheter som smarttelefoner og nettbrett.

En gratis prøveversjon av Brother B-guard kan bestilles fra www.brother.no/bguard

*B-guard Professional er kompatibel med Brother skrivermodeller DCP 9270CDN,

MFC- 8510DN, MFC-9970CDW, HL-S7000DN, DCP-8085DB, DCP-8110DN,

DCP-8250DN, MFC-8510DN, MFC-8520DN, MFC-8880DN, MFC-8890DW,

FC-8950DW og MFC-8950DWT men kan også brukes til andre merker og modeller

ved bruk av ekstrautstyr.

For mer informasjon kontakt
Country Manager Geir Langedrag, Brother Norge, filial til Brother Nordic A / S ,

E-post: geir.langedrag@brother.no

Videofilmer om Brother B-guard
Brother har produsert to videoer som forklarer bruken av det nye B-guard styringssystemet. Du finner de to filmene på YouTube:

Forslag til bildetekster:
(1)

Brother B–guard, en ny og brukervennlig løsning for å overvåke og administrere skrivere via nettverket.

(Bilder er gratis for redaksjonell bruk)

• Data, telekom, IT

• skriveradministrasjon
  • b-guard standard.