Sort-hvitt laserskrivere er fortsatt aktuelt for mange

Brother presenterer en helt ny familie kompakte sort-hvitt laserskrivere og alt-i-ett maskiner som henvender seg til mindre bedrifter og hjemmekontoret. Serien omfatter 10 modeller som passer til alle behov og budsjett. Prisene ligger fra kr 940,- og opp til kr. 2980,- (eks. mva).

I en tid hvor de fleste tenker i farger har det vist seg at det fremdeles er et stort marked for sort-hvitt laserskrivere. Ikke minst i SOHO-markedet med mindre virksomheter og folk med hjemmekontor.

Mange har nemlig oppdaget at det kan være mer lønnsomt å bruke sort-hvitt skrivere til å skrive ut dokumenter med mange tekstsider i sort-hvitt. Det er f.eks. relevant for utskrift av fakturaer og regnskap i mindre virksomheter – eller utskrift av oppgaver og rapporter fra skolen eller husholdningens regnskap.

Med sine kompakte og raske produkter er Brother markedsleder* i kategorien sort-hvitt laserskrivere.

Brothers nye L2000 serie sort-hvitt laserskrivere til SOHO markedet består av hele 10 modeller – fire skrivere og seks multifunksjonsmodeller som også kan skanne, kopiere og i noen tilfeller fakse.

Alle vil derfor kunne finne en sort-hvitt laserskriver som passer spesielt til sine ønsker og behov. Og til en pris som aldri slår bunnen ut av budsjettet. Tvert imot vil mange oppdage å få redusert utskriftskostnadene.

Små og miljøvennlige – til en god pris

”Vi har store forventninger til de nye sort-hvitt skriverne. Her er noe for ethvert behov, og til meget attraktive priser. De kan raskt vise seg uunnværlig både på hjemmekontoret og i bedriften” forteller Geir Langedrag, Country Manager, Brother Norge, filial til Brother Nordic A/S.

De nye skrivers og alt-i-ett maskinene er kompakte og enkle å betjene. Samtidig er de meget støysvake. Med kun 48 eller 49 dB holder de seg under grensen på 50 dB, som er en amerikanske standard for et ”quiet office”.

Nye produkter – som alltid hos Brother – lever opp til markedets strenge miljøkrav rundt lavt strømforbruk, gjenbruk av tonere, er stillegående ved bruk og produsert med materiale som i stor grad kan gjenbrukes.

De 10 skriverne og multifunksjonsmodellene har derfor alle Energy Star og Svanemerket.

Og så det tekniske

Alle de 10 nye skriverne i Brothers L2000 familie har automatisk tosidig utskrift, og man kan velge mellom modeller med utskriftshastighet på 30 eller 34 sider pr. minutt. Avhengig av modell leveres de med toner til 700 eller 1200 sider.

De fleste modeller er kompatible med Brothers kostnadsfrie iPrint&Scan app, så man kan skrive ut og skanne fra iPhone/iPad eller Android telefoner og nettbrett. Man kan også bruke Apple AirPrint eller Google Cloud Print til å skrive ut direkte fra internettet.

Videre er de to største modellene MFC-L2730DW og MFC-L2750DW utstyrt med Brothers avanserte Web Connect teknologi. Den gir adgang til å kommunisere direkte fra skriveren med internettbaserte løsninger som f.eks. Microsoft OneDrive, OneNote, Dropbox, Evernote eller Google Drive.

De nye Brother skriverne har et brukervennlig og kompakt design og derfor enkle å plassere uten å være dominerende.

Kort om hvert produkt og anbefalte utsalgspriser Brother HL-L2310D skriver med USB-port, 32 MB RAM, skriver ut 30 sider pr. minutt, papirmagasin til 250 ark og 700 siders medfølgende toner. Kr. 940,- eks. mva. (1175,- inkl. mva).

HL-L2350DW skriver med trådløst nettverk og 64 GB RAM. Kr. 1160,- eks. mva (1450,- inkl. mva).

HL-L2370DN skriver 34 sider pr. minutt, har USB-port og tilkobling til kablet nettverk samt PCL6 og PostScript. Kr. 1340,- eks. mva. (1675,- inkl. mva).

Brother HL-L2375DW er toppmodellen blant skriverne og leveres med 1200 siders toner og har både USB-port, kablet nettverk og trådløs Wi-Fi. Kr. 1560,- eks. mva. (1950,- inkl. mva).

Brother DCP-L2510D multifunksjons skriver kan skrive ut og kopiere i sort-hvitt samt skanne i farger. Den har 64 MB RAM minne, USB-tilkobling og en hastighet på 30 sider pr. minutt.

Kr. 1320,- eks. mva. (1650,- inkl. mva).

DCP-L2530DW har samme spesifikasjoner, men også trådløst nettverk. Kr. 1520,- eks. mva. (1900,- inkl. mva).

DCP-L2550DN skriver ut 34 sider pr. minutt. Den har 128 MB RAM, automatisk dokumentmater, PCL6, PostScript, USB og kablet nettverk og leveres med stor toner til 1200 sider. Kr. 1780 kr. eks. mva. (2225,- inkl. mva).

Brothers nye MFC-L2710DW alt-i-ett modell har utskrift, skann, kopi og faks. Den skriver ut 30 sider pr. minutt, har automatisk dokumentmater, trådløst nettverk, USB og port for kablet nettverk. Denne allsidige nyheten koster kr. 1780,- eks. mva. (2225,- inkl. mva).

MFC-L2730DW skriver ut 34 sider pr. minutt og har både USB, kablet nettverk og Wi-Fi, PCL6 og PostScript, 128 MB RAM. Leveres med store toner til 1200 sider samt betjening via en 6,8 cm stor berøringsskjerm. Videre har den Web Connect. Kr. 2420,- eks. mva. (3025,- inkl. mva).

Tilslutt toppmodellen MFC-L2750DW med samme tekniske spesifikasjoner som MFC-L2730DW samt 256 MB RAM og trådløs NFC teknologi til f.eks. utskrift direkte fra en smarttelefon. Kr. 2980,- eks. mva. (3725,- inkl. mva).

Ytterligere informasjon

Kontakt Country Manager Geir Langedrag, e-post: geir.langedrag@brother.no

*DMR.no 1. halvår 2017

Forslag til bildetekster

(Foto 1)

Brothers nye laserskrivere er så små at de kan plasseres diskret på alle kontorer og i alle hjem. Her er HL-L2350DW modellen med trådløst nettverk.

(Foto 2)

De nye multifunksjonsmodellene fra Brother er kompakte arbeidshester til både hjemmekontoret og mindre bedrifter.

((Bildene er til fri benyttelse for redaksjonen))

• Data, telekom, IT

Brother Nordic A/S er en ledende leverandør til det nordiske marked. Selskapet er eneimportør av Brother skrivere, multifunksjonsskrivere, telefakser, etikettskrivere og merkesystemet P-touch. Brother leverer produkter av høy kvalitet med ytelse og funksjonalitet i toppklasse – alt sammen til konkurransedyktige priser. Flere av Brothers produkter er markedsledende. Brothers produkter selges og distribueres gjennom et bredt nett av forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbeidere på sine kontorer i København, Gøteborg, Helsingfors og Oslo. Les mere på www.brother.no eller www.brother.com