Takterrasse med uteservering

Nygrillet i Nydal

Etter en kort coronautsettelse er Burger King Nydal i Furnes endelig klar til å tenne grillen. Fredag 14. august, klokken 10.00 åpner dørene på den moderne Burger King restauranten.

Den nye Burger King restauranten ligger langs E6 i Nydal, rett ved IKEA Ringsaker og knappe ti minutter utenfor Hamar. Nå gleder restaurantsjef Alexander Nyløkken seg til åpning.

- Vi gleder oss stort til å servere flammegrillet Whopper til sultne gjester. For meg har det vært veldig moro å lede ansettelsesprosessen. Nå er vi en gjeng på 20 toppmotiverte, unge medarbeidere. Noen har erfaring fra Burger King tidligere, andre har sin aller første jobb her. Men alle er lokale og kjenner området godt, forteller Alexander Nyløkken.

Fra før driver Alexander Nyløkken to andre Burger King restauranter, Innlandsporten og Jessheim.

Takterrasse

Restauranten blir en av de mest moderne i Norge, utstyrt med selvbetjeningskiosker, ladestasjoner til elbil, lekeland og ikke minst takterrasse med uteservering.

- Dette er virkelig en restaurant å være stolt av. Særlig blir det moro med takterrasse med uteservering. Jeg håper på en god og varm sensommer, så gjestene får testet terrassen skikkelig, fortsetter Nyløkken.

Selv om restaurantsjefen håper på mye besøk, er han tydelig på at smittevern tas på største alvor.

- Det er veldig viktig for oss at gjestene føler seg trygge når de kommer på besøk. Burger King tar coronasituasjonen alvorlig og har iverksatt ekstra tiltak, i tråd med retningslinjer fra Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet. I tillegg har vi nettopp lansert vår online bestilling. Da kan du bestille direkte fra din egen mobil, og plukke opp straks maten er klar, sier Nyløkken.

OM BURGER KING RINGSAKER
  • Åpner fredag 14.08, klokken 10.00
  • Åpningstider: 10.00-24.00 hver dag
  • Restaurantsjef: Alexander Nyløkken
  • Antall medarbeidere: 20
  • Antall sitteplasser: 90
  • Drive Thru
  • Ladere til el-bil i samarbeid med Grønn Kontakt
  • Takterrasse med uteservering
  • Selvbetjeningskiosker
  • Lekeland

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 86 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.