HR-konsulent Ståle Melbye i sitt rette element

Naturopplevelse, felleskap og trivsel med BedriftsTurlaget

Du trenger ikke å ha vokst opp med «norsk friluftsliv», være i toppform eller erfaren som Lars Monsen eller Cecilie Skog for å bli med på våre turer, sier Ståle Melbye, en av ildsjelene bak bydelens BedriftsTurlag.

BedriftsTurlaget i Gamle Oslo drives av engasjerte medarbeidere med hjerte for friluftsliv. Det er et lavterskeltilbud basert på frivillig innsats og er et supplement til bedriftsidrettslag og kostnadskrevende trening innendørs. Målgruppa er alle ansatte i bydelen uavhengig av alder og bakgrunn.

Mulighetene i Oslomarka og omegn er uante
Enten du vil rusle på vante skogsveier og stier, gå elvelangs eller besøke øyene i Oslofjorden, oppleve «hemmelige» eller myteomspunnede steder, fylle soppkurven, gå på ski eller ta en kanotur på et stille vann, er BedriftsTurlaget åpne for dine ønsker og forslag.

Underveis tar  turgjengen gjerne en velfortjent spisepause på en av serveringsstedene, under åpen himmel, under en gapahuk eller i en av de ulåste koiene i marka. Ofte tenner de bål, servere kaffe fra «svartkjelen» til Ståle og griller pølser.

«Bli med da vel! Enhver risiko for å komme i bedre form, puste inn frisk luft, bli i godt humør og treffe kolleger på tvers av tjenesteområder er på eget ansvar», lokker Ståle.

BedriftsTurlaget ønsker seg flere turkamerater, så har du spørsmål eller lyst til å være med i turkomiteen er det bare å ta kontakt med Ståle, Astrid eller Solveig.

Nå har du sjansen til å bli med
Allerede 19. november og 3. desember planlegger Turkomiteen nye turer. Invitasjon med turbeskrivelse, dato, tid og sted for oppmøte publiseres via e-post, bydelens intranett og Facebook «BedriftsTurlag i Bydel Gamle Oslo» i begynnelsen av uke 45.

Arrangementer i regi av BedriftsTurlaget er gratis og krever ikke påmelding eller medlemskap. De gjennomføres etter jobb eller på dagtid i helger. Varighet og vanskelighetsgraden kan variere noe, men det er beskrevet i invitasjonen.

Det er ingen krav til utstyr bortsett fra gode sko, varme klær til kalde dager og regntøy og gummistøvler til våte dager. Turene gjennomføres uansett vær, men skulle vær- eller føreforhold by på store utfordringer, kan det selvfølgelig bli endringer i varighet og rute.

Les mer om BedriftsTurlaget og kommende turer på bydelens intranett