Bilde fra venstre: Simon Allanson (medierådgiver i Hensikt), Angelica Askvik (kreatør, JCP), Christina Hope (kreatør, JCP), Lars Terje Grorud (daglig leder, JCP Norge), Nina Lundgreen (prosjektkoordinator, Bygg Reis Deg), Tuva Mehammer (salg og kommu

Norges største møteplass for Byggenæringen satser på Norges beste byrå

Etter en omfattende anbudskonkurranse samler Bygg Reis Deg AS alle byråtjenester hos kommunikasjonshuset JCP.

Byggenæringen er Norges største fastlandsnæring og er svært betydningsfull i forhold til å påvirke det grønne skiftet i norsk næringsliv. I 2050 er vi to milliarder flere mennesker på jorden. 90% av disse vil bosette seg i byer. Det innebærer at vi må bygge tettere og mer bærekraftig enn tidligere.

Bygg Reis Deg AS skal gjennom våre arrangementer i 2020 og 2021 belyse problemstillinger knyttet til bærekraft i næringen, i tillegg til innovasjon, produktivitet og digitalisering.

Selve anbudskonkurransen var i utgangspunktet todelt, hvor deltagerne søkte etter å være henholdsvis vårt reklame- eller eventbyrå.

I JCP-familien fant vi kompetanse innenfor begge disse fagområdene; med selskapene JCP Event og JCP PRAD (PR og reklame). De leverte gode svar som hver for seg og samlet sørget for at JCP stakk av med seieren. JCP har også valgt et tett samarbeid med det digitale mediebyrået Hensikt som gjør leveransen komplett for vår del.

Gunnar Glavin Nybø (administrerende direktør i Bygg Reis Deg AS) sier følgende om hvorfor valget falt på JCP som totalleverandør:

Vi har hatt en positiv utvikling sammen med gode samarbeidspartnere siden 2017, men med et komplett ressursteam tilgjengelig ser vi at det vil være en stor gevinst i å kunne bruke ett miljø både til eventutvikling og kommunikasjon. I tillegg opplever vi at deres tilnærming både er langsiktig og helhetlig i hele kundereisen. Målgruppene våre er komplekse og det er en krevende oppgave å finne noe som treffer både forbruker og profesjonelle aktører. Vi gleder oss til å vise frem hvordan vi skal involvere de besøkende i kommunikasjonsløsningen og gjennomføringen av våre arrangementer, sier administrerende direktør i Bygg Reis Deg AS, Gunnar Glavin Nybø.

Daglig leder for JCP i Norge, Lars Terje Grorud, er svært fornøyd med oppdragstildelingen: – Dette er nok en bekreftelse på at synergiene vi i JCP kan tilby er unike og attraktive for markedet. Det er også motiverende å kunne jobbe med et prosjekt hvor resultatene er såpass målbare. Vi gleder oss til å aktualisere Bygg Reis Deg 2021 i enda større grad, og sørge for at Norges Varemesse fylles opp av besøkende og utstillere.

Den tradisjonsrike Bygg Reis Deg messen på Lillestrøm har som mål å tiltrekke seg 45 000 besøkende til et utstillingsareal på over 20 000 kvadratmeter (netto) i 2021. Siden 1954 har dette vært Norges største og viktigste møteplass for bygg og bolig og vist frem nyttige produkter og løsninger for alle som har et byggeprosjekt. I tillegg til messen som arrangeres annethvert år, skal Bygg Reis Deg AS årlig arrangere Det Norske Byggemøtet som ble etablert i 2017.

JCP er et skandinavisk byrå med 90 ansatte i Norge, og ble nylig kåret til årets beste eventbyrå under sponsor- og Eventprisen 2020 og i 2019 beste reklamebyrå i en kåring av DN og Regi.

Tags

Bygg Reis Deg AS utvikler, markedsfører og arrangerer møteplasser for byggenæringen som gir deltakerne økt kunnskapsdeling og konkurransekraft.